انواع مقاطع و ابعاد چراغ خطی

انواع مقاطع و ابعاد چراغ خطی با مشخصات

چراغ خطی یکی از جدید ترین و تازه ترین محصولات روشنایی به حساب می آیند که با توجه به ویژگی هایی که دارند می توانند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.حال در این مقاله می خواهیم درباره مقاطع مختلف چراغ خطی و کاربرد آن ها صحبت کنیم ابتدا باید انواع چراغ خطی را بهتر بشناسیم.

چراغ های خطی توسعه افراز هوراد

انواع چراغ خطی

چراغ خطی روکار: چراغ خطی روکار در جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان برش در سقف وجود ندارد و سقف کاذب نیست چراغ خطی روکار در ابعاد مختلفی قابل اجرا است. مثل 5*10 و 10*10 و طول دلخواه. یکی از ویژگی های خوب چراغ خطی روکار این است که شما می توانید رنگ بدنه را انتخاب کنید و متناسب با طرح و معماری محیط باشد.

چراغ خطی روکار می تواند در ابعاد و مقاطع مختلفی اجرا شود برای مثال اگر در محیطی نیاز به نور زیاد بود مقاطع 10 الی 15 سانتی مورد استفاده قرار می گیرد و اگر در محیط نور زیاد مد نظر نبود می‌توانیم از مقاطع 5 الی 8 سانتی استفاده کنیم. طول این چراغ‌ها محدودیتی ندارد و شما می توانید هر مقدار طولی که می‌خواهید در ابعاد مورد نظر سفارش دهید.

انواع چراغ خطیانواع ابعاد چراغ خطی

چراغ خطی توکار: یکی از پر طرفدار‌ترین محصولات چراغ خطی به شمار می رود.یکی از نکات بسیار مهم درباره چراغ خطی توکار این است که این چراغ ها درون سقف یا دیوار کار می‌شوند و نیاز به برش در سقف و دیوار داریم. چراغ خطی توکار هم به صورت فریم‌دار و هم به صورت فریم‌لس به کار می روند. اغلب چراغ خطی توکار به صورت فریم دار هستند به دلیل اینکه کناف
کار هنگامی که بخواهد درون سقف شیار هایی ایجاد کند در بعضی نقاط برش کوچک تر و در بعضی نقاط بزرگ تر هستند.

به همین دلیل فریم چراغ ریزه کاری های موجود در آن را پوشش می دهد و آن را پنهان می کند.چراغ خطی توکار ابعاد و مقاطع مختلفی دارد. ابعادی که محبوبیت بیشتری دارند اندازه های 2-3-5/4 و 6 سانتی است که 6 سانتی دارای 3 ماژول LED است و در نقاطی که نور زیاد مد نظر باشد مورد استفاده قرار می گیرد. چراغ خطی 5/4 سانتی معمولا دارای دو ماژول LED است و نور کمتری نسبت به 6 سانتی دارد. چراغ های 2 و 3 سانتی در جاهای مورد استفاده قرار می گیرد که به یک نور باریکه یا نور کم که برای زیبایی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد استفاده می شود.

 ابعاد و اندازه چراغ خطی توکار

ابعاد چراغ خطی توکار

چراغ خطی آویز: این چراغ ها دیتیل مشابه همانند چراغ خطی روکار دارند. تنها تفاوت چراغ خطی آویز با چراغ خطی روکار این است که به صورت آویز اجرا می شوند. یکی از ویژگی های مهم این چراغ که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد این است که این نوع چراغ مناسب سقف هایی هستند که ارتفاع زیادی دارند.

جنس مقاطع چراغ خطی

انواع رنگ آمیزی پروفیل چراغ خطی

به دو صورت پودری الکترو استاتیک و یا به صورت آنادایز انجام می شود.در روش الکترو استاتیک شیوه های مختلفی برای رنگ آمیزی پروفیل وجود دارد. از جمله روش پیشگرما، پس گرما، مادون قرمز و غیره. از مزایای رنگ آمیزی الکترو استاتیک می توانیم به این اشاره کنیم که فرآیند بسیار آسان و راحت است و با وجود لایه ای نازک از رنگ پوشش دهی مطلوبی دارد. خواص شیمیایی و فیزیکی قابل قبولی دارد. نکته دیگر در رابطه با این نوع رنگ پردازی این است که هر جسم دارای جریان الکتریکی که مقاومت دمایی بالایی داشته باشد می شود از این نوع رنگ آمیزی استفاده کرد.

روش آنادایز: یک لایه اکسید بر روی سطح آلومینیوم به وجود می آید که در برابر زنگ زدگی و اشعه نور خورشید مقاومت بالایی دارد.

جنس مقاطع چراغ خطی

جنس مقاطع چراغ خطی از آلومینیوم اکسترودی است. اکسترود کردن آلومینیوم به فرآیندی می گویند که آلومینیوم با فشار از قاب هایی رد می شود و سطح مقطعی را تولید می کنندکه به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود که روش مستقیم بیشتر کاربرد دارد.

انواع مقاطع و ابعاد چراغ خطی

جنس رویه چراغ خطی چیست؟

در این قسمت هم از پلکسی استفاده می کنند و هم از پارچه های باریسول.ورقه های پلکسی قابلیت گذردهی نور به اندازه 75% را دارند در حالیکه پارچه باریسول قابلیت 85% درصدی دارد. از دیگر مزیت های پارچه کشسان نسبت به ورقه های پلکسی می توانیم به خاصیت ضد آب و ضد رطوبت این نوع پارچه اشاره کنیم. این ویزگی باعث می شود گزینه بسیار مناسبی برای محیط های مرطوب مانند استخر و سرویس بهداشتی و حمام باشد.

تماس با کارشناسان توسعه افراز هوراد:
02122057583
02126204203

سیستم نورپردازی چراغ خطی چگونه است؟

درون چراغ خطی از LED های 12 ولت استفاده می کنند که هم مصرف انرژی کمتر و هم بازده نوری بالاتری دارد. مزیت سیستم 12 ولت نسبت به سیستم 220 ولت این است که هم طول عمر بیشتری نسبت به سیستم 220 ولت دارند و هم نور یکدست تری نسبت به آن دارد.

سخن آخر

امروزه شرکت های زیادی در حوزه چراغ خطی مشغول به فعالیت هستند. شرکت توسعه افراز هوراد دارای بیشترین مقاطع و اندازه های چراغ خطی در نوع روکار توکار و آویز است. شما برای مشورت می توانید با متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد در ارتباط باشید.

سوالات متداول

سیستم نورپردازی چراغ خطی چند ولت است؟

سیستم نورپردازی چراغ خطی 12 ولت است که همراه با ترانس می آید.

انواع طرح های چراغ خطی چیست؟

روکار، توکار و آویز

آیا چراغ خطی مناسب فض های مرطوب است؟

بله رویه چراغ خطی از جنس باریسول است و مناسب فضا های مرطوب م باشد

قیمت چراغ خطی چگونه است؟

شما می توانید با متخصصین ما در سایت توسعه افراز در تماس باشید.

4.3/5 - (3 امتیاز)