نوزپزدازی سالن کنفرانس با استفاده از چراغ خطی آویز

نورپردازی سالن کنفرانس با استفاده از چراغ خطی آویز

توجه به نورپردازی اتاق کنفرانس می‌ تواند تاثیر زیادی بر روی روند استفاده از آن داشته باشند. نورپردازی در این قسمت باید به شکلی باشد که علاوه بر داشتن زیبایی و جذابیت ظاهری، میزان روشنایی مورد نیاز ما را در اختیارمان قرار دهد. یکی از روش‌ های نوین برای اجرای نورپردازی سالن کنفرانس، استفاده از انواع چراغ خطی یا چراغ لاینی است.

به کارگیری این محصولات می‌ تواند مزایای مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد، از این رو بهتر است قبل از تصمیم‌ گیری در این زمینه اطلاعات مناسبی به دست آورید. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افراز هوراد قصد داریم توضیحاتی در خصوص نورپردازی سالن کنفرانس با استفاده از چراغ خطی در اختیار شما قرار دهیم.

بررسی اصول نورپردازی سالن کنفرانس

بررسی اصول نورپردازی سالن کنفرانس

قبل از این که سراغ استفاده از انواع چراغ خطی در نورپردازی سالن کنفرانس برویم، بهتر است توضیحاتی در خصوص اصول اولیه نورپردازی برای چنین محیط‌ هایی ارائه دهیم. اتاق‌ های کنفرانس در شرکت‌ ها و اداره‌ های مختلف معمولا به گونه‌ ای طراحی می‌ شوند که امکان برگزاری جلسات در آنها وجود داشته باشد.

فضای باز این سالن باعث می‌ شود تا روند نورپردازی در آن کمی متفاوت باشد. کم بودن نور در این اتاق‌ ها باعث می‌ شود تا توجه افراد کاهش یافته و بازدهی کنفرانس مورد نظرتان کمتر شود. از سوی دیگر تجهیزات نورپردازی و طراحی خاصی که برای آنها در نظر می‌ گیرید باید به شکلی باشد که فضای اتاق کاملاً طبیعی به نظر برسد.

از سوی دیگر باید کنترل کافی روی میزان نور موجود در فضا داشته باشید تا به این صورت به راحتی در شرایطی که قصد استفاده از ویدیو‌پروژکتور را دارید، میزان نور موجود در فضا را پایین بیاورید.

آشنایی با چراغ خطی

آشنایی با چراغ خطی

چراغ خطی که در بازار با نام چراغ لاینی نیز شناخته می‌ شود، یکی از جدیدترین تجهیزات نورپردازی است که ویژگی‌ های منحصر به فردی را در اختیار شما قرار خواهد داد. استفاده از تکنولوژی ال ای دی برای تولید چراغ خطی باعث شده تا مصرف انرژی این محصولات پایین باشد و از طرفی بازده نور خوبی در اختیار استفاده کننده بگذارند.

طراحی این محصولات به گونه‌ ای است که شار نوری تولیدی خود را به صورت یکنواخت در فضا پخش می‌ کنند و همین باعث طبیعی‌ تر به نظر رسیدن نورپردازی خواهد شد.

انواع مختلف چراغ لاینی دارای رنگ نور خاصی هستند که با توجه به نیازتان می‌ توانید سراغ آنها بروید. این تنوع در زمان انتخاب یک چراغ لاینی برای نورپردازی اتاق کنفرانس کمک می‌ کند تا نور فضا طبیعی‌ تر به نظر برسد. اما فراموش نکنید که قبل از تصمیم گیری نهایی در خصوص استفاده از چراغ خطی باید با انواع محصولات آشنا شوید.

معرفی انواع چراغ خطی

انواع چراغ خطی را بر اساس شکل ظاهری و نحوه نصب آنها دسته بندی می‌ کنند. متخصصین نورپردازی فعال در سایت توسعه افراز هوراد بر این عقیده هستند که حتماً قبل از به کارگیری چراغ لاینی باید با انواع این محصولات آشنا شوید. از همین رو در ادامه این موارد را مورد بررسی قرار می‌ دهیم:

  • چراغ خطی توکار
    چراغ لاینی یا چراغ خطی توکار یکی از پرکاربردترین انواع محصولات است که بدنه آن درون سقف یا دیواره مورد نظر شما قرار می‌ گیرد. بدنه این محصولات به هیچ عنوان معلوم نیست و فقط نور تولید شده توسط آنها را می توانید ببینید.
  • چراغ لاینی روکار
    این نمونه از چراغ خطی دارای بدنه‌ ای مستطیل شکل هستند که بیرون از سطح مورد نظر برای نصب قرار می‌ گیرند. یکی از مزایای اصلی آنها این است که امکان اجرای آنها روی انواع سطوح بدون نیاز به تخریب وجود دارد.
  • چراغ خطی آویز
    چراغ لاینی آویز همانطور که از ما می‌ توانید حدس بزنید نمونه‌ ای از چراغ خطی روکار است که با استفاده از سیم‌ هایی که وظیفه مهار کردن آن را دارند از سقف شما آویزان می‌ شوند. یکی از مزایای چراغ آویز، نصب راحت آنها بدون نیاز به تخریب و قابلیت استفاده در مکان‌ هایی با سقف مرتفع است.

انواع چراغ های خطی و دکوراتیو

کدام چراغ خطی برای نورپردازی سالن کنفرانس مناسب است؟

بسته به شرایط ما نوع چراغ خطی که برای نورپردازی اتاق کنفرانس از آن استفاده می کنیم، متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال در شرایطی که فضای شرکت اجاره‌ ای است و امکان اعمال تغییرات در ساختار آن کمتر است، به کارگیری چراغ خطی آویز یا چراغ لاینی روکار گزینه‌ های بهتری برای ما خواهند بود. چراکه روند نصب آنها ساده‌ تر بوده و برای این کار نیاز به تخریب نیست.

از سوی دیگر چراغ خطی توکار در شرایطی قابل استفاده است که قصد داریم صفر تا صد دکوراسیون و نورپردازی سالن کنفرانس را خودمان انجام دهیم. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که چراغ‌ های خطی ظاهر بسیار زیبا و سازگار با انواع طراحی‌ های دکوراسیون داخلی دارند. از همین رو به کارگیری آنها همواره می‌ تواند گزینه خوب و هوشمندانه‌ ای برای تامین روشنایی سالن کنفرانس باشد.

نکات مهم در زمان نورپردازی اتاق کنفرانس

نکات مهم در زمان نورپردازی اتاق کنفرانس

  • حتماً برای نورپردازی اتاق کنفرانس از روند نورپردازی استفاده کنید که باعث می‌ شود نور طبیعی و یکسان به تمامی بخش‌ های اتاق برسد. ایجاد هرگونه خیرگی باعث می‌ شود تا تمرکز شرکت کنندگان در یک کنفرانس بهم بریزد.
  • در زمان نورپردازی توجه به نوع دکوراسیون داخلی اتاق کنفرانس ضروری است. این نکته مهم را باید حتماً به یاد داشته باشید که اگر سطوح مختلف در دکوراسیون سالن کنفرانس با مواد اولیه براق که قابلیت بازتاب نور بالایی دارند پوشانده شده، تجهیزات نورپردازی باید به گونه‌ ای انتخاب شوند که بازتاب نور به حداقل برسد.
  • سعی کنید سراغ تجهیزات روشنایی بروید که دامنه نوری بالایی تولید می‌ کنند و به این صورت روشنایی یکنواختی را در اتاق ایجاد خواهند کرد.
  • برای انتخاب روند نورپردازی درست باید حتماً به گونه‌ ای عمل کنید که نورپردازی انجام شده تا حد زیادی ساده باشد. سادگی باعث می‌ شود تا تمرکز و توجه هیچکس به بخش‌ های مختلف اتاق کنفرانس معطوف نگردد.
    محل قرارگیری تجهیزات نورپردازی باید به شیوه‌ ای باشد که به صورت مستقیم در دید مخاطب نباشند و صرفاً روشنایی را در فضا پخش کنند.

مزایای استفاده از چراغ خطی برای نورپردازی اتاق کنفرانس

به کارگیری انواع چراغ لاینی مانند چراغ آویز یا توکار می‌ تواند مزایای زیادی را برای ما به همراه داشته باشد. در ادامه این مزایا را بررسی خواهیم کرد.

  • مصرف انرژی پایین
    بازده نور انواع چراغ خطی نسبت به سایر نمونه‌ های تجهیزات روشنایی موجود در بازار بسیار بالاتر است. این یعنی در قبال مصرف میزان پایین‌ تری از انرژی الکتریکی، نور بیشتری را در اختیار شما قرار خواهند داد.
  • ایجاد شار نوری یکنواخت
    ساختار چراغ لاینی آویز یا معمولی به صورتی است که میتواند نور یکنواختی را در فضای شما پخش کند.
  • قرار گیری نور در امتداد سالن کنفرانس
    از آنجایی که انواع چراغ خطی را در طول‌ های مختلفی تولید و وارد بازار می‌ کنند، شما می‌ توانید برای اتاق کنفرانس خود سراغ محصولاتی با طول بیشتر بروید که در تمام طول اتاق روشنایی مشخصی را در اختیارتان قرار خواهند داد. از سوی دیگر همین موضوع باعث می‌ شود تا ایجاد سایه روشن در اتاق کنفرانس به حداقل برسد.
  • تولید انرژی حرارتی پایین
    بسیاری از تجهیزات روشنایی در زمان کار خود انرژی حرارتی زیادی تولید می‌ کنند که باعث افزایش گرمایش فضا خواهد شد. اما چراغ خطی به این صورت عمل نمی‌ کند و کمترین میزان اتلاف انرژی برای تولید حرارت را داراست.

نحوه استفاده از چراغ خطی در سالن کنفرانس

نحوه استفاده از چراغ خطی در سالن کنفرانس
در یک اتاق کنفرانس روند استفاده از انواع چراغ لاینی باید به صورتی باشد که بیشترین کنترل زا در اختیار ما بگذارد. متخصصان توسعه افراز هوراد پیشنهاد می‌ کنند که سه حالت از نورپردازی درون اتاق کنفرانس را باید مورد توجه قرار دهید.

  • حالت اول به شکلی است که تمامی تجهیزات روشنایی مانند چراغ خطی روشن می‌ باشند.
  • حالت دوم به شکلی است که فقط بخش‌ های خاصی از اتاق کنفرانس را نوردهی می‌ کنیم.
  • حالت سوم وجود حداقل نور در اتاق است.

به هر یک از این حالت‌ ها سناریوی نورپردازی می‌ گوییم. از سوی دیگر اگر اتاق کنفرانس دارای پنجره یا منافذی به سمت بیرون است باید اجازه دهید تا نور طبیعی وارد فضای مورد نظر شما شود. البته در نظر داشته باشید که کارشناسان پیشنهاد می‌ کنند میزان نور محیطی در این فضا‌ها نباید بیشتر از ۲۵ درصد میزان کل روشنایی مورد نیاز شود. همچنین در مواقعی که سقف سالن کنفرانس ارتفاع زیادی دارد، بهترین گزینه برای شما استفاده از چراغ خطی آویز خواهد بود.

سوالات متداول

آیا نورپردازی سالن کنفرانس با استفاده از چراغ خطی امکان پذیر است؟

بله، انواع چراغ لاینی با توجه به طراحی و ویژگی‌ های خاصی که دارند، می‌ توانند برای نورپردازی سالن کنفرانس گزینه‌ های خوبی به شمار روند.

استفاده از چراغ خطی برای نورپردازی سالن کنفرانس چه مزایایی دارد؟

مصرف پایین انرژی، ایجاد شار نوری یکنواخت و ملایم، بازده نوری بالا، تنوع بالا از نظر ابعاد و رنگ نور و… مزایایی هستند که استفاده از چراغ لاین می‌ تواند در اتاق کنفرانس برای ما به همراه داشته باشد.

برای نورپردازی سالن کنفرانس چه اصولی را باید مد نظر قرار داد؟

عدم ایجاد خیرگی، برهم نزدن تمرکز افراد حاضر در کنفرانس، قابل کنترل بودن میزان نور و طبیعی به نظر رسیدن روشنایی موجود در فضا از اصول مهم نورپردازی در این مکان‌ ها می‌ باشند.

کدام یک از انواع چراغ خطی برای اتاق کنفرانس مناسب است؟

بسته به فضای مورد نظر شما چراغ خطی توکار، چراغ لاینی روکار چراغ خطی آویز گزینه‌ های مناسبی برای شما خواهند بود.

چراغ خطی آویز در چه شرایطی قابل استفاده است؟

این محصولات گزینه بسیار خوبی برای شرایطی هستند که ارتفاع سقف بالا است و با استفاده از آنها می‌ توانیم تجهیزات نورپردازی را در سطوح پایین‌ تری قرار دهیم تا روند نوردهی آنها بهتر به نظر برسد.

Rate this post