نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی

نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی

نورپردازی لابی هتل ها یا مجتمع های مسکونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که این بخش اولین قسمتی است که به چشم افراد می آید و می تواند روی برداشت اولیه آنها از محیط تاثیر زیادی داشته باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی شاهد آن هستیم که می توان برای طراحی دکوراسیون داخلی لابی سراغ مواد اولیه و متریال جدید رفت که جلوه ای بی نظیر در اختیار ما می گذارند. سقف کشسان یکی از جدیدترین انواع متریال مورد استفاده برای پوشاندن سقف می باشد که امروزه در بازار بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
البته باید توجه داشته باشید که استفاده از تجهیزات روشنایی مناسب نیز به تامین نور مورد نیاز و زیباتر به نظر رسیدن محیط شما کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه این مطالب از سایت توسعه افراز هوراد قصد داریم بیشتر در مورد نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی صحبت کرده و نکاتی را در این زمینه با هم مرور کنیم.

آشنایی با اصول نورپردازی لابی

آشنایی با اصول نورپردازی لابی

روند نورپردازی لابی هتل یا ساختمان های مسکونی وقتی به صورت اصولی انجام شود، قطعاً نتیجه مطلوبی خواهد داشت. در ادامه ما پنج پارامتر اصلی که در زمان نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی باید رعایت کنید را خدمت شما معرفی میکنیم تا بتوانید تصمیم گیری بهتری برای ادامه کار داشته باشید.

  • نورپردازی لابی باید منحصر به فرد باشد: بهتر است روند نورپردازی لابی را با توجه به سایر بخش های دکوراسیون داخلی این قسمت انجام دهید تا توجه افرادی که به هتل وارد می شوند را جذب نمایید.
  • لامپ های فلورسنت را کنار بگذارید: در بین تجهیزات نورپردازی گوناگون استفاده از لامپ های فلورسنت باعث می شود تا ظاهر فضای شما سرد و بی روح به نظر برسد. از سوی دیگر تجهیزات با روشهای نورپردازی جدید سازگاری ندارند.
  • بودجه کافی به نورپردازی لابی اختصاص دهید: هتلداران باید بدانند که زیبا بودن لابی و وجود فضای صمیمی در این قسمت باعث می شود تا توجه مشتریان به خدمات هتل آنها جلب شود. پس می توان نتیجه گرفت که سرمایه گذاری بر روی نورپردازی لابی باعث می شود تا احتمال جذب مشتری به شکل قابل توجهی افزایش یابد.
  • با استفاده از نورپردازی یک فضای دوستانه و صمیمی به وجود بیاورید: لابی هتل مکانی است که افراد باید در آن احساس راحتی و صمیمیت داشته باشند. پس استفاده از تجهیزات نورپردازی استاندارد به شکل اصولی و توجه به ظرافت را در اولویت قرار دهید.
  • به ظرافت نورپردازی توجه ویژه داشته باشید: وقتی نورپردازی در محیط لابی به صورت ظریف و حرفه ای انجام شده باشد می بینید که تاثیر خوبی در دیگران به وجود خواهد آورد. به یاد داشته باشید هدف اول از نورپردازی تامین روشنایی محیط به صورت تمام و کمال است.

آشنایی اولیه با سقف کشسان

قبل از این که مباحث مربوط به نورپردازی را مطرح کنیم، بهتر است با سقف کششی کمی بیشتر آشنا شوید. جنس این سقف ها از پارچه ای خاص می باشد که با استفاده از الیاف پی وی سی تولید شده است و خاصیت کشسانی دارد. از همین رو وقتی این پارچه ها را در معرض گرما قرار می دهند، حالت کشسانی آنها افزایش می یابد و به این صورت امکان نصب آنها بر روی پروفیل های مخصوص سقف کشسان وجود خواهد داشت.

برای تولید این محصولات از ۵% پلاستی سایزر، ۹۰ درصد پی وی سی و ۵ درصد افزودنی های مجاز استفاده شده است. ضخامتی محصولات بسیار پایین معمولاً بین ۰.۱۸ تا ۰.۲۵ میلیمتر می باشد. از همین رو وزن آنها بسیار پایین است و باعث کاهش وزن کلی سازه خواهد شد.

این محصولات دارای انواع متفاوتی هستند که در زمان نورپردازی محوطه باید حتماً تجهیزات روشنایی خود را با توجه به نوع سقف کشسان انتخاب کنید. از همین رو برای آنکه نورپردازی نمای محوطه مورد نظر خود در زمان بکارگیری سقف کشسان بهتر انجام شود، باید با انواع سقف کشسان بیشتر آشنا شوید.

انواع سقف کشسان

براساس پارچه مخصوص مورد استفاده برای تولید سقف کشسان این محصولات را می توان در دسته بندی های مختلفی قرار داد. این موارد عبارتند از: «کلودز، برلیانت، گلکسی، ترنسپرنت، آینه ای یا لاکر، ساتن و مات» در بین این موارد نمونه های آینه ای یا لاکر دارای تنوع رنگی بسیار بالایی هستند و امکان تولید آنها در حدود ۱۵۰ رنگ گوناگون وجود دارد. همچنین بر اساس شکل ظاهری می توان انواع سقف کشسان را به دسته بندی های مختلفی تقسیم کرد. چرا که بر روی بعضی از این پارچه ها می توان طرح های خاصی را چاپ کرد که به زیباتر شدن محیط کمک می کند. بعضی از انواع سقف کشسان صرفاً در عرض های خاصی قابل تولید هستند و برای مکان هایی که عرض آنها بیشتر از ۳.۲۰ متر است گزینه های مناسبی نخواهند بود. اما وقتی برای نورپردازی لابی هتل فصل استفاده از سقف کشسان را دارید بهتر است سراغ نمونه های جدیدتر بروید. چرا که این محصولات را می توان تا عرض حدود ۵.۳۰ متر تولید کرد.

انواع سقف کشسان

پارک با سقف کشسان و انواع آن آشنایی مختصری پیدا کردید بهتر است سراغ آشنایی با چراغ خطی و انواع آن برویم تا به این صورت درک بهتری از نورپردازی سقف کشسان با استفاده از این تجهیزات به دست آورید.

چراغ خطی

چراغ خطی یکی از جدیدترین انواع تجهیزات نورپردازی می باشد که این روزها استفاده فراوانی برای نورپردازی محوطه و نورپردازی نما دارد. شار نوری یکنواخت، مصرف پایین انرژی الکتریکی، راندمان نوری بالا، دوام بالا و طول عمر طولانی بخشی از مزایای این تجهیزات می باشند. امکان تولید چراغ خطی در انواع مختلف باعث می شود تا بتوان برای افراد یا مکان هایی با سطوح نیازهای مختلف سراغ به کارگیری این محصولات رفت. در فضای لابی انعطاف پذیری تجهیزات روشنایی اهمیت بالایی دارد و به ما اجازه می دهد تا بتوانیم در ساعات مختلف شبانه روز، میزان نور کافی را در اختیار داشته باشیم.

از سوی دیگر استفاده از تکنولوژی ال ای دی در این محصولات باعث شده تا میزان حرارت تولیدی چراغ خطی به حد قابل توجهی کاهش یابد. از همین رو در طولانی مدت به بخش های مختلف سقف کاذب شما ما آسیب نمی رسانند و اجازه می دهند تا ظاهر دکوراسیون طراحی شده به وسیله سقف کشسان دوام مناسبی داشته باشد. وسیله ای دیگر طول این لامپ ها بسته به نیاز شما متغیر خواهد بود و امکان نصب آنها در امتداد یکدیگر نیز وجود دارد. به همین دلیل خواهید دید که میزان نیاز شما به سایر تجهیزات نورپردازی کاهش خواهد یافت و نور یکنواختی در کل فضای لابی هتل پخش خواهد شد.

چطور با استفاده از چراغ خطی سقف کشسان لابی را نورپردازی کنیم؟

سقف کشسان و چراغ خطی هردو محصولاتی هستند که از نظر ویژگی های مختلف می توان آنها را در دسته بندی های متفاوتی قرار داد. تنوع بالای این محصولات باعث شده که استفاده کنندگان بتوانند خلاقیت بیشتری در زمان نورپردازی به خرج دهند. از همین رو در ادامه ما ایده های جذابی برای نورپردازی سقف کشسان با استفاده از چراغ خطی در اختیار شما قرار می دهیم.

نورپردازی یکنواخت

در شرایطی که قصد داشته باشید نور به صورت یکنواخت در تمامی بخش های لابی پخش شود، این روش قطعاً یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. برای نورپردازی با استفاده از این روش استفاده از سقف کشسان مات انتخاب مناسبی است. وقتی چراغ خطی را در بخش پشتی سقف کشسان قرار دهید، خواهید دید که نور به صورت یکنواخت از سقف در محیط شما پخش می شود. در نتیجه تمامی قسمت ها در لابی به صورت یکسان روشن خواهند شد.

استفاده از این روش نورپردازی اجازه می دهد تا محیطی صمیمی و دوست داشتنی برای لابی ایجاد کنید. از سوی دیگر بهتر است برای قسمت های مهم تر در لابی مانند بخش پذیرش، کافی شاپ، بوفه و… از تجهیزات نورپردازی دیگری نیز استفاده کنید. پس به این صورت می توان گفت که چراغ خطی استفاده شده پشت سقف کشسان مات تامین کننده نور کل محیط خواهد بود. بعد از آن نیز برای نورپردازی قسمت های مهم گزینه های خوبی مانند چراغ های آویز، لوستر ها و… کارایی دارند.

استفاده از سقف کشسان طرح دار

قبلا به این موضوع اشاره کردیم که بر روی برخی از انواع سقف کشسان امکان چاپ طرح های گوناگون وجود دارد. برای انتخاب طرح سقف کشسان در لابی بهتر است از طراحان دکوراسیون داخلی حرفه ای افراد دارای تخصص در این زمینه کمک بگیرید. هرگاه از سقف کشسان طرح دار استفاده کردید بهتر است برای نورپردازی پشت صفحه کشسان نیز به فکر تجهیزات خاصی باشید. چراغ خطی یکی از بهترین گزینه ها برای شما است چرا که شارژ نوری تولید این محصولات بسیار یکنواخت می باشد. در نتیجه تمامی بخش های طرح انتخاب شده کاملاً دقیق و به زیبایی تمام نمایش داده خواهند شد.

در این سبک طراحی دکوراسیون داخلی و نورپردازی معمولاً بخش زیادی از کل نور مورد نیاز در لابی توسط چراغ خطی تامین خواهد شد. ولی در مواردی که قصد استفاده از تجهیزات نورپردازی بیشتری را داشته باشید، باز هم چراغ خطی به کمک شما می آید. به این صورت که با استفاده از این تجهیزات نورپردازی می توانید یک قاب بسیار زیبا  دور سقف کشسان طرح دار ایجاد کنید. انجام چنین کاری علاوه بر این که باعث زیباتر به نظر رسیدن طراحی شما خواهد شد، به صورت هدفمند مقدار نور مورد نیاز در فضا را تامین خواهد کرد.

استفاده از سقف کشسان آینه ای

شفافیت سقف کشسان لاکر یا آیین های بسیار بالاست و از همین رو جلوه بصری خاصی به محیط لابی خواهند داد. یکی از مزایای این سقف ها این است که زمان بکارگیری چراغ خطی، نوری تجهیزات روشنایی در سقف بازتاب پیدا میکند و به این صورت تاثیر محسوسی روی میزان تجهیزات نورپردازی شما خواهد داشت.

استفاده از سقف کشسان آینه ای

بسیاری از طراحان ترجیح می دهند در چنین شرایطی چراغ های خطی را در اطراف محیط لابی یا به دور ستون ها نصب کنند. انجام این کار قطعاً تاثیر مناسبی روی روند نورپردازی شما خواهد داشت. چرا که با نشان دادن بهتر زوایای لابی، حرکت چشم بیننده را کنترل می کند و احساسی خوب و صمیمی به وجود می آورد. علاوه بر چراغ خطی در زمان استفاده از سقف کشسان لاکر می توان سراغ تجهیزات روشنایی تزئینی مانند لوستر یا آویز نیز رفت.

نورپردازی طولی لابی هتل

در صورتی که محیط لابی دارای طول زیادی است، استفاده از چراغ خطی به همراه سقف کشسان می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای شما باشد. قابلیت تولید سقف های کشسان در طولهای مختلف اجازه می دهد تا سطح سقف لابی به صورت یکنواخت و بدون درز به چشم بیاید. حالا اگر برای تامین نور سراغ چراغ خطی بروید، مشاهده خواهید کرد که این تجهیزات نیز قابل نصب در طول های متفاوتی هستند. در چنین شرایطی علاوه بر اینکه میزان نیاز به تجهیزات نورپردازی دیگر را تا حد زیادی کاهش پیدا کرده، میزان نور مورد نیاز تان به صورت یکنواخت در محیط پخش شده و کمک زیادی به زیباتر شدن محیط می کند.

رعایت هارمونی در زمان نورپردازی محوطه لابی

زمانی که قصد دارید در لابی هتل از سقف کشسان استفاده کنید و برای نورپردازی سراغ چراغ خطی بروید، باید کار به شیوه ای انجام شود که میزان هماهنگی بین بخش های مختلف لابی به چشم بیاید. به همین دلیل بهتر است نوع سقف کشسان و طراحی روند نصب چراغ خطی با توجه به سایر بخش های دکوراسیون انجام شود.

یکی از روش های انجام این کار به صورت دقیق، استفاده از تخصص و تجربه طراحان حرفه ای است. علاوه بر این بخش های شاخص و مهم لابی باید در معرض نور بیشتری قرار بگیرند. به عنوان مثال اگر در بخشی از لابی سراغ استفاده از وسایل تزیینی مانند تابلو نقاشی و مجسمه می روید، باید روند نورپردازی خود را به گونه ای کنترل کنید که این قسمتها بهتر به چشم بیایند.

میزان نور مورد نیاز برای لابی

در زمان نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی یکی از پارامتر های بسیار مهم، میزان نور مورد نیاز شماست. در صورتی که روند نورپردازی به درستی انجام نشده باشد مشاهده می کنیم نور لابی بسیار کم یا زیاد و زننده است. هر کدام از این مسائل معایبی را به دنبال خواهد داشت و بهتر است انتخاب درستی داشته باشید. همچنین محل قرارگیری تجهیزات روشنایی باید به شکلی باشد که تا حد امکان نور به صورت یکنواخت در تمامی قسمتهای لابی پخش شود.

پارامترهای مختلفی مانند تم رنگی محیط، مساحت لابی، ارتفاع سقف و… روی این موضوع تاثیر خواهند داشت. وقتی فرد مسلط به طراحی تمامی این پارامترها را در نظر بگیرد قطعاً می تواند شما را برای نورپردازی محوطه بهتر راهنمایی کند.

رنگ نور در زمان نورپردازی نما و محوطه

چراغ خطی از نظر رنگ نور نیز در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرد. از این رو با استفاده از این محصولات متنوع شما باید فضای صمیمی و دوستانه در لابی هتل یا ساختمان خود ایجاد کنید. استفاده افراطی از چراغ خطی به رنگ سفید باعث می شود که فضای شما تا حد زیادی بیرون و خسته کننده به نظر برسد. چنین روشی برای نورپردازی گرما و صمیمیت را از محیط حذف می کند. از سوی دیگر استفاده افراطی از نورهایی با تنالیته رنگی زرد، نتایج منفی زیادی به دنبال خواهد داشت. چرا که باعث بسته به نظر رسیدن محیط خواهد شد. ایجاد تعادل بین رنگ های نوری سفید و زرد در قسمت های مختلف باید با توجه به تم رنگی فضا انجام شود تا نتیجه مناسبی حاصل گردد.

انواع چراغ خطی قابل استفاده به همراه سقف کشسان در لابی

انواع مختلف چراغ خطی را می توان به سه دسته توکار، روکار و آویز تقسیم کرد. همچنین در دسته بندی دیگری انواع محصولات را در دو دسته ساده و منحنی قرار می دهند. نمونه های توکار چراغ خطی برای دیوارهای لابی یا حاشیه سقف کشسان گزینه های مناسبی هستند. همچنین می توان این محصولات را پشت صفحه کشسان نیز به کار برد که در بخش های قبلی توضیحاتی را در این زمینه ارائه دادیم.

چراغ خطی توکار معمولاً بر روی دیوارها یا سطوح سختی که امکان تخریب آنها وجود ندارد، به کار می رود. علاوه بر آن برای پشت سقف کشسان طرح دار نیز گزینه های خوبی هستند. چراغ خطی آویز ز برای مکانهای مناسب است که قصد داریم نور بیشتری به آنها برسد. به خصوص در شرایطی که سقف لابی بسیار بلند است می توان با چراغ خطی آویز (که در طرح های مختلف موجود است) طرح های زیبا و جالبی به وجود آورد.

هزینه استفاده از چراغ خطی و سقف کشسان برای لابی

پیشنهاد متخصصین این است که برای انتخاب سقف کشسان و چراغ خطی مورد نظر خود کیفیت را در اولویت قرار دهید. چرا که در بسیاری از موارد اگر سراغ خرید چراغ خطی ارزان بروید، محصولاتی در اختیار شما قرار می گیرند که از کیفیت مناسب برخوردار نیستند. نمونه های با کیفیت برای سقف کشسان که قیمت بالاتری نیز دارند، قطعاً در طولانی مدت از کیفیت بالاتری برخوردار خواهند بود و به عنوان محصولاتی بادوام شناخته می شوند. اما برای اینکه درک بهتری از قیمت نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی داشته باشید، می توانید با متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

سخن نهایی

بهترین فروشگاه ها برای خرید چراغ خطی و سقف کشسان همواره آنهایی هستند که برای اطمینان خاطر مشتری، محصولات خود را با ضمانت نامه در اختیار آنها قرار می دهند. از سوی دیگر در مراحل اولیه طراحی و تصمیم گیری در خصوص روند نورپردازی محوطه لابی، باید آینده نگر باشید. وقتی سراغ محصولات با طول عمر بالا بروید قطعاً در طولانی مدت نیاز کمتری به هزینه های اضافه برای تغییر دکوراسیون و بازسازی قسمت های مختلف خواهید داشت. متخصصین ما در شرایط توسعه افراد تحولات برای داشتن انتخاب بهتر همواره آماده ارائه مشاوره لازم به شما هستند. پس برای مطرح کردن سوالات خود و دریافت راهنمایی با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا نورپردازی سقف کشسان با چراغ خطی امکان پذیر است؟

بله با استفاده از چراغ خطی می توان نورپردازی سقف کشسان را به خوبی انجام داد.

سقف کشسان در چه مواردی کاربرد دارد؟

بله سرعت سقف کشسان یکی از محصولات جدید برای پوشاندن سقف و دیوار است که در دسته بندی دیوارهای کاذب قرار میگیرد. از همین رو موارد کاربرد آن گسترده هستند.

آیا سقف کشسان برای فضای لابی مناسب است؟

سقف کشسان از آنجایی که قابلیت استفاده در ابعاد مختلف را به شما می دهد، یکی از بهترین گزینه ها برای پوشاندن سقف لابی خواهد بود

استفاده از چراغ خطی در لابی چه مزایایی دارد؟

مصرف انرژی کمتر، طول عمر بالا، ایجاد شار نوری یکنواخت و تولید حرارت کمتر در زمان کار بخشی از مزایای استفاده از چراغ خطی در لابی هستند.

روند نورپردازی لابی با استفاده از سقف کشسان و چراغ خطی چگونه است؟

در این مطلب ما علاوه بر معرفی این محصول توضیحات کافی به همراه ایده های جدید جهت نورپردازی محوطه لابی را در اختیار شما قرار داده ایم.

Rate this post