ّسقف-کشسان در سالن کنفرانس

کاربرد سقف کشسان ترنسپرنت در اتاق کنفرانس و سالن آمفی‌تئاتر

سقف و دیوار یک محیط مهم‌ترین قسمت آن است این طور نیست؟ می‌توانید یک محیط را بدون سقف یا دیوار تصور کنید؟ یا فکر می‌کنید احساس محصوریت به ماده بستگی ندارد؟ یک محیط اداری یا واحد مسکونی چطور؟ پس شاید شما هم با ما هم نظر باشید که ما باید جور دیگری به سقف و دیوار نگاه کنیم.

سقف کاذب، یعنی سقفی دروغین و نمادین که زیر سقف اصلی قرار می‌گیرد آیا ضروری است یا صرفاً جنبه نمایشی دارد در کجا می‌توان معجزه آن را دید؟ سقف کاذب در دودسته سقف کشسان و سقف کناف یکی از مهم‌ترین المان‌های صنعت معماری داخلی در سال‌های اخیر بوده است

.موضوع امروز ما درباره آشنایی با سقف کشسان و یکی از مدل‌های محبوب آن یعنی سقف کشسان ترنسپرنت است مدل‌های سقف‌های کشسان بسیار متنوع و جذاب هستند، اینکه در کجا می‌شود کارایی و زیبایی سقف کشسان به‌ویژه مدل ترنسپرنت را هم‌زمان دید و از بودن در محیط لذت برد؟ بله در یک اتاق کنفرانس یا سالن آمفی‌تئاتر به کارایی آن پی خواهید برد در عین زیبایی و سادگی که به محیط اضافه کرده است

در این قسمت از سایت توسعه افراز می خواهیم به بررسی مدل ترنسپرنت بپردازیم و با جادوی سالن‌های کنفرانس و آمفی‌تئاترها بیشتر آشنا شویم.

 سقف کاذب در اتاق کنفرانس

سقف کشسان

سقف کشسان یا ترکیبی از 90 درصد پی‌وی‌سی، پلاستی الایزر، زینک اکساید و کلر، با این ترکیب می‌شود پارچه‌ای ساخت که در نوع خود شگفت‌انگیز است.

می‌توان آن را به‌اندازه دلخواه برش و با گرما به آن شکل داد و در نهایت روی پروفیل‌های مخصوص (رینگ آلومینیومی برای اتصال به سقف یا دیوار)  قرار می‌گیرد و زیر سقف اصلی نصب می‌شود.

اما این فرایند چه برتری به سقف معمولی دارد؟در جواب باید گفت نمای بصری و تغییر فضای محیط تنها یکی از دلایلی است که  می توان به ان اشاره کرد،اما کافی نیست. کارایی،ایمنی و بهداشت سه قابلیت مهم سقف کشسان است که در کمتر متریال دیگری از صنعت مصالح ساختمانی می توان یافت.

قابلیت کشش و الاستیکی بودن آن باگذشت زمان تغییر نمی‌کند، جزو متریال‌های نازک و سبک با ضخامتی در حدود بیست و پنج صدم میلی‌متر است.

سقف‌های معمولی به‌مرورزمان به یکی از عوامل تولید گردوغبار تولید می‌شوند، اما سقف کشسان خود ازبین‌برنده باکتری و قارچ است و هیچ آلودگی ایجاد نمی‌کند.

یک سقف آنتی‌باکتریال و بهداشتی که به علت وجود عنصر کلر در فرمولاسیون آن، ضد رطوبت است، علاوه‌برآن نسوز است به این معنا که در برابر حریق و آتش‌سوزی فقط مچاله می‌شود و آتش نمی‌گیرد و سبب انتشار بیشتر آتش نمی‌شود.

اشتعال و نسوز بودن تنها یکی از ویژگی‌های این متریال محبوب و شگفت‌انگیز است، آیا متریال یا ماده‌ای سراغ دارید که بتوان هر تصویر دلخواهی را بر روی آن چاپ کرد آن هم سه‌بعدی؟

شما نمی‌توانید تابلوها یا تابلوفرش را به دیوار یا سقف بچسبانید، این پارچة جادویی این قابلیت را دارد، بر روی سقف یا دیوار قرار گیرد و درعین‌حال تصاویر محبوبتان را به نمایش بگذارد.

عاشق نور و نورپردازی هستید؟ سقف کشسان پذیرای انواع نورپردازی با نور مخفی یا چراغ‌های خطی و غیره است و هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌کند.

قابلیت شستشو و نگهداری یکی از ملاک‌هایی است که می‌توان ساعت‌ها درباره آن بحث کرد، چراکه چربی و آلودگی محیطی اجتناب‌ناپذیر است و نمی‌توان هر بار برای خرید و نصب مجدد هزینه‌کرد یا دوباره و دوباره گچ‌کاری کنید یا سراغ نقاش و لکه‌گیر بروید.

سقف‌های کشسان قابلیت شستشو دارند، یک دستمال و آب کافی است و در کنار آن نگهداری از آن‌ها بسیار ساده است و هیچ هزینه‌ای ندارند، در بدترین حالت ممکن است بر اثر حادثه‌ای پارگی ایجاد شود که به‌راحتی می‌توان آن را تعمیر کرد.

علاوه‌برآن، می‌توانند عیوب دیوار یا سقف را بپوشانند، در صورت بروز حادثه تأسیساتی از نشتی آب جلوگیری کنند.

برای اطمینان خاطر بیشتر باید گفت که تحمل وزن صدلیتری آب را دارد و در صورت وقوع زلزله از ریزش سقف و مصالح آن جلوگیری می‌کند.

قابلیت جابه‌جایی و انتقال به مکان جدید هر بار که می‌خواهید اسباب‌کشی کنید یا تغییر مکان دهید، امکان‌پذیر است و می‌توان آن را در محیط جدید نصب کرد و از زیبایی و دوام آن لذت برد.

سقف گنبدی‌شکل یا دیگر اشکال هندسی را دارد، یا زوایا و گوشه‌های سختی دارد، بازهم در اجرای سقف کشسان خللی ایجاد نمی‌شود چراکه قابلیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بالایی دارد.

عمری پنجاه‌ساله و ده سال گارانتی شرکت توسعه افراز هوراد، کیفیت و ماندگاری آن را تضمین می‌کند علاوه‌برآن بعد از نصب هم پشتیبانی و ارائه خدمات رایگان خواهد بود.

ماجرای پارچه‌های سقف کشسان به همین‌جا ختم نمی‌شود، بیش از ده مدل مختلف در کنار انواع طرح‌ها، برای هر سلیقه‌ای پیشنهادی دارد.

انواع متفاوتی از سقف کشسان مات، لاکر (آینه‌ای)، سقف کشسان ترنسپرنت، ساتن، گلکسی و برلیانت و کلودی و غیره

وجود دارد، در این میان‌بسته به محیط و نیازی که کارفرما دارد می‌توان بهترین را انتخاب و اجرا کرد، در خصوص اجرای دو نوع متفاوت سقف کشسان هم باید گفت یکی از مهارت‌های متخصصین توسعه افراز همین است که بنا به سلیقه مشتری و کاربرد آن اجرا می شود.

سقف در سالن کنفرانس

تفاوت سقف کشسان با سقف کناف

هر دو یک سقف کاذب محسوب می‌شوند، سقف کشسان با یک‌پارچه منحصربه‌فرد اجرا می‌شود و برای اتصال نیاز به پروفیل‌های آلومینیومی مخصوص دارد.

اما سقف کناف با ترکیبی از کناف و گچ است و قابلیت جابه‌جایی و انعطاف‌پذیری ندارد، کناف برای همیشه زیر سقف اصلی قرار می‌گیرد و می‌توان آن را به اشکال مختلفی ساخت.

اما زیبایی بصری، وزن ناچیز و نگهداری آسان، آنتی‌باکتریال، ایمنی و قابلیت شستشو، تنوع طرح و رنگ، چاپ تصویر سه‌بعدی را فقط در انواع سقف کشسان وجود دارد.

سقف کشسان ترنسپرنت

سقف کشسان ترنسپرنت یا سقف نور گذر به دلیل شفافیت و عبور حداکثری نور، یکی از انواع سقف کاذب است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم و با کاربرد این سقف در سالن‌های کنفرانس و آمفی تئاتر بیشتر آشنا شویم.

به سقف اتاق کنفرانس‌ها یا سقف سالن آمفی‌تئاتر دقت کرده‌اید؟ آکوستیک بودن،زیبایی و نور آن از کجا نشئت می‌گیرد؟

پاسخ اینجاست! سقف کشسان ترنسپرنت بخشی از این جادوست که مخاطب میخکوب می‌شود، قابلیت آکوستیک و جذب نویزهای مزاحم از قابلیت‌های مهم آن‌هاست.

مطابق با هر سبک و سلیقه‌ای، می‌توان طرح‌های جذابی با آن را به اجرا درآورد، واحدهای مسکونی، تجاری، سقف اتاق کنفرانس‌ها، رستوران‌ها و  هر محیطی که برای شما مهم است و بخشی از زندگی شما در آن جریان دارد می‌تواند زیبا و خلاقانه باشد و با سقف کشسان ترنسپرنت محدودیتی ندارید.

در اشکال، اندازه‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متمایز یا ایجاد سبک و استایل خود جسور باشید، چرا که می‌توانید سلیقه و ایده‌هایتان را عملی کنید.

باوجود ضخامت حداکثر هجده صدم میلی‌متری، مستحکم و انعطاف‌پذیری بالایی دارد، با محیط‌زیست سازگار است و قابلیت بازیافت دارد.

بازتاب نور و انعکاس زیبایی دارد و زیبایی خیره‌کننده‌ای در عین سادگی و ظرافت به محیط اضافه می‌کند.

مزایای سقف کشسان ترنسپرنت

مزایای سقف ترنسپرنت

با مزایای سقف ترنسپرنت آشنا هستید؟ ابتدای مقاله گفته شد که سقف‌های کشسان با سه کلمه کارایی، ایمنی و بهداشت عجین هستند.

امروزه هیچ بیمارستان یا کلینیک،درمانگاه یا اتاق عملی را نمی‌توان بدون وجود آن‌ها تصور کرد. در رأس آنها سقف کشسان ترنسپرنت قرار دارد که آنتی‌باکتریال است و هیچ آلودگی بر روی سطح آن امکان تجمع ندارد.

باورکردنی نیست؛ اما همان قدر که از آن در اتاق عمل استفاده می‌شود، در رستوران‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ صنعتی هم کاربرد دارند.

یکی از گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه و جذاب برای تغییر دکوراسیون انتخاب سقف ترنسپرنت است، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی را می‌توان بر روی آن اجرا کرد و در آخر با یک نورپردازی زیبا خوش‌سلیقگی و زیبایی را به رخ بکشید.

نورپردازی برای انواع سقف کاذب به شیوه‌های مختلفی اجرا می‌شود، درعین‌حال که نسبت به روشنایی معمولی بسیار کم‌هزینه‌تر است، مصرف انرژی کمتری دارند و حرارت تولید شده آن به‌مرورزمان سبب افزایش دمای محیط نیست.

برای نمونه لامپ‌های ال‌ای‌دی که به‌صورت خطی و ریسه‌ای در دسترس هستند و در دو نوع ساده و رنگی تولید می شوند و

شیوه نورپردازی در سقف‌های ترنسپرنت به‌صورت بک‌لایت یا نور مخفی است؛ یعنی نصب چراغ در پشت سقف بوده و بر روی سقف فقط بازتاب و انعکاس نور به‌صورت یکنواخت و شفاف دیده می‌شود.

علاوه بر روشنایی، هر تصویر، المان یا لگویی (برای مثال نشان تجاری شرکت) که بخواهید می‌توانید در پشت آن قرار دهید و انعکاس آن را به زیباترین شکل ممکن ببینید.

سالن کنفرانس یا آمفی‌تئاتر باوجود تفاوت زیاد در کاربری، دو وجه مشترک دارند، صدا و نور.

بدون صدا و نور، سالنی برای جمع‌شدن و بحث‌کردن و طوفان ذهنی وجود نخواهد داشت، یا سالنی برای نمایش و جان گرفتن کلمات و قصه‌ها.

یکی از ویژگی‌های اصلی یک سالن کنفرانس، طراحی سقف اتاق کنفرانس است، بهترین متریالی که استفاده می‌شود استفاده از سقف ترنسپرنت است که همانند یک عایق صوتی عمل می‌کند و سبب افزایش کیفیت صدا می‌شود.

برای سقف سالن آمفی‌تئاتر چطور؟ وقتی هزاران تماشاگر وجود دارند و یک صحنه در مقابلشان، دوباره به گزینه همیشه در دسترس و آزموده شده مان بر می‌گردیم. بله سقف کاذب از نوع ترنسپرنت.

تابه‌حال شده حین تماشای نمایشی باشید از نور زیاد یا تاریکی سالن کلافه شده باشید، در یک اتاق کنفرانس وسط یک جلسه مهم کاری؟ وقتی که تمرکز کافی ندارید و نور مقصر اصلی است.

برای محیط‌های این چنینی، سقف کشسان ترنسپرنت بهترین پیشنهاد است. شفافیت و ظرافت آنها درعین‌حال که به زیبایی محیط اضافه می‌کنند.

بازتاب نور یکنواخت و متناسب، بدون آلودگی صوتی و افت کیفیت صدا چه در یک سالن کنفرانس باشید چه نمایش محبوبتان را تماشا کنید. غیرقابل‌انکار است.

نصب سقف کشسان ترنسپرنت

جمع‌بندی

سقف‌های کشسان، با وجود تنوع و قابلیت‌های شگفت‌انگیزشان بیش از یک سقف کاذب هستند، فقط جنبه نمایشی و لوکس بودن ندارند؛ بلکه در کنار زیبایی کارا و ایمن هستند.

در محیط‌هایی که سقف بلندی دارید، یا می‌خواهید فضای آرامش‌بخش، مدرن و زیبا ایجاد کنید در انتخاب سقف کشسان به‌ویژه مدل ترنسپرنت آن شک نداشته باشید.

همان‌طور که در مطلب بالا هم اشاره شده، ویژگی مشترک یک سالن آمفی‌تئاتر یا سالن کنفرانس خوب کیفیت صدا و نور است.

تعداد زیادی از افراد در کنار هم قرار می‌گیرند، این قرارگیری و تجمع هم می‌تواند منجر به اصطکاک و تنش شود یا یک تجربة خاطره‌انگیز؟ به شما بستگی دارد.

چون تأثیر یک محیط خوب و آرام، ‌روی روحیه و عملکرد انسان، یک حقیقت علمی و ثابت شده است و در این میان گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان از نهایت استفاده را کرد.

برای دریافت اطلاعات در مورد سقف کشسان و نحوه سفارش می‌توانید و قیمت روز با کارشناسان مجموعه توسعه افراز هوراد در ارتباط باشید. همکاران ما با شما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات موردنیاز را به شما ارائه می‌دهند.

نظر شما چیست؟ با ما به اشتراک بگذارید، در ضمن برای اطلاع از فعالیت‌ها و محصولات روز دنیا ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

 

سوالات متداول

 

شفافیت و ظرافت در کنار کیفیت فوق‌العاده، عایق صوتی و آنتی‌باکتریال است.

برای اجرای انواع نورپردازی‌ها هیچ محدودیتی ندارید، اما باید توسط متخصصین ماهر انجام شود.

بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد، رنگ‌آمیزی هر دو سه سال یکبار نیاز به تمدید دارد و آسیب‌پذیر است؛ اما این مورد درباره سقف کشسان صادق نیست.

نرخ قطعی وجود ندارد؛ چون به متراژ محیط، شکل هندسی و مواد اولیه  و میزان پارچه بستگی دارد و ازآنجایی‌که مواد اولیه آنها از خارج کشور تأمین می‌شود تحت‌تأثیر نوسانات قیمت دلار هم خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)