کاربرد سقف کشسان در نور پردازی و طراحی سقف کناف

کاربرد سقف کشسان در نورپردازی و طراحی سقف کناف

پیشرفت تکنولوژی در تولید محصولات مختلف باعث شده تا این روزها بتوانیم از متریال متنوعی برای قسمت‌ های مختلف خانه یا فضای مورد نظر خود استفاده کنیم. یکی از این محصولات که در سال‌ های اخیر بسیار مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است، سقف کشسان می‌ باشد. کاربرد سقف کشسان در نورپردازی و طراحی سقف کناف به افراد فعال در عرصه طراحی دکوراسیون این امکان را می‌ دهد که بتوانند از سقف کشسان به همراه سایر نمونه‌ های سقف استفاده کنند و به این صورت ترکیب‌ های زیبایی را به وجود بیاورند. در ادامه این مطلب از سایت توسعه افراز هوراد بیشتر در خصوص کاربرد سقف کشسان در نورپردازی و طراحی سقف کناف صحبت می‌ کنیم و مزایا این نمونه از سقف در کنار کناف را مورد بررسی قرار می‌ دهیم.

معرفی سقف کشسان

معرفی سقف کشسان

قبل از بررسی کاربرد سقف کشسان در نورپردازی و طراحی سقف کناف، بهتر است ابتدا آشنایی مختصری با این محصولات پیدا کرده تا ادامه مطلب را بهتر درک کنید. سقف‌ های کشسان پارچه‌ هایی از جنس پی وی سی هستند که در فضاهای مختلف قابل استفاده می‌ باشند. برای نصب این محصولات باید گوشه‌ های آن را در ریل های مخصوص قرار داده و سپس با استفاده از هیتر، حرارت لازم برای نصب سقف کشسان را تامین کرد. ممکن است در بخش‌ هایی از بازار این محصولات را با نام‌ های لابل یا باریسول نیز بشناسند. بهتر است بدانید لابل و باریسول نام برندهای معروف تولید کننده این محصولات بوده‌ اند و به همین دلیل در مواردی به اشتباه نام این شرکت‌ ها به جای نام محصول آورده می‌ شود. برای نصب محصولات فقط دورتادور آنها نیاز به ریل گذاری دارد و خاصیت کشسانی بالای آنها باعث می‌ شود تا هیچگونه افتادگی یا اصطلاحا شکم دادگی در میان آن مشاهده نگردد. یکی از رایج ترین موارد استفاده از سقف‌ های کشسان به عنوان مکمل کناف کاری می‌ باشد که می‌ تواند جلوه خاصی به کار نهایی بدهد.

مزایای سقف کشسان در نورپردازی و طراحی سقف کناف

مزایای زیاد سقف کشسان باعث شده تا استقبال خوبی از این محصولات در بازار به عمل بیاید. در ادامه این موارد را با هم به صورت مختصر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

  • امکان پیاده‌سازی طرح‌های زیبا و متنوع
    تنوع بالای مدل‌ ها و امکان چاپ تصاویر روی سقف‌ های کشسان قطعاً به مشتریان آزادی عمل بیشتری برای انتخاب محصول مورد نظرشان می‌دهد. همین اجازه می‌ دهد تا بتوانید سقف زیبا و خاص متناسب با فضای خود را داشته باشید. در طراحی سقف کناف، شکل پذیری سقف کشسان برای ایجاد طرح ها و نورپردازی های متنوع بسیار کمک کننده است. خاصیت کشسانی این سقف ها باعث می شود که بتوانید انواع فرم ها و اشکال منحنی و زاویه دار را روی سقف به اجرا در آورید. بنابراین در زمان انجام کناف کاری سقف، برای پیاده سازی ایده های خلاقانه و متنوع به منظور نورپردازی با سقف کشسان آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. ایجاد طرح و اشکال مختلف روی سقف کناف بدون انجام نورپردازی نیز با استفاده از سقف کشسان لاکر با رنگ های متنوع امکان پذیر است.
  • اجرای راحت
    اجرای آسان و سریع سقف‌ های کشسان باعث می‌ شود تا در کمترین زمان ممکن و بدون اتلاف وقت بتوانید سقفی با طرح و مدل دلخواه خود داشته باشید.
  • مقاومت بالا در برابر عوامل فیزیکی
    میزان تحمل فشار، حرارت و… سقف کشسان بسیار بالا است و از طرفی این محصولات غیر قابل اشتعال هستند. همین باعث شده تا سقف‌ های کشسان از نظر ایمنی نیز گزینه‌ های خوبی به شمار روند.
  • امکان اجرای نورپردازی‌های خلاقانه
    بسیاری از طرح‌ های خاص که امروزه در بازار بین مردم بسیار محبوبیت دارند مانند آسمان مجازی و… به راحتی با استفاده از سقف‌ های کشسان قابل اجرا هستند. نورپردازی این نوع طرح ها با استفاده از نورپردازی RGB زیبایی و جلوه آن ها را چندین برابر می کند.
  • ضدآب، گرد و غبار و عبور حشرات
    نحوه نصب سقف‌ های کشسان به صورتی است که حشرات یا گرد و غبار نمی‌ توانند پشت آن جمع شوند. این مشکل برای آنهایی که از سقف‌ های کناف استفاده می‌ کنند، همیشه موضوع آزار دهنده بوده است. از طرفی جنس پارچه سقف کشسان به گونه‌ ای است که در برابر آب و رطوبت از خود مقاومت بسیار بالایی نشان می‌ دهد و به راحتی می‌ توان از آن در شرایط آب و هوایی مختلف استفاده کرد. در واقع سقف کشسان عایق رطوبتی است و بنابراین می توان آن را برای فضای خیس و مرطوب استخرها، حمام و سرویس های بهداشتی به کار برد.
  • دارای ضمانت معتبر
    وقتی شما برای خرید سقف‌کشسان سراغ فروشنده‌ های معتبر می روید، به راحتی می‌ توانید از امکانات مهمی مانند ضمانت استفاده کنید. این ضمانت‌ ها بسته به فروشنده از یک تا پنج سال متغیر می باشد و در صورت بروز هرگونه مشکلی آنها موظف هستند که سقف مورد نظر را برای شما را تعویض کنند.

نورپردازی سقف کشسان

نورپردازی سقف کشسان

کاربرد سقف کشسان در نورپردازی و طراحی سقف کناف بسیار بالاست. چرا که فضای خالی موجود در پشت سقف‌ های کشسان این امکان را به ما می‌ دهد که به راحتی از تجهیزات روشنایی مختلف برای زیباسازی این محصولات استفاده کنیم. از طرف دیگر ضخامت پایین محصولات و خاصیت تسطیح نور آن ها به ما کمک می‌ کنند تا از تجهیزات نورپردازی با قدرت پایین که البته مصرف انرژی پایین‌تری نیز دارند، استفاده نماییم و به این صورت امکان صرفه جویی در برخی از هزینه‌ ها را داشته باشیم. یکی از محبوب‌ ترین انواع نورپردازی سقف‌ های کشسان که به عنوان بخشی در سقف کناف مورد استفاده قرار می‌ گیرد، آسمان مجازی است.

برای اجرای این نورپردازی از منابع تغذیه مخصوص و فیبرهای نوری استفاده می‌ کنند. نمای این سقف‌ ها به گونه‌ ای است که تداعی کننده آسمان پرستاره شب هستند و منابع تغذیه مخصوص استفاده شده در آنها باعث می‌ شوند تا این چراغ‌ها نور یکنواختی نداشته باشند (نوری که از روی سقف کشسان مشاهده می‌ شود مانند سوسو زدن ستاره است). البته در موارد دیگر که از سقف های کشسان طرح دار استفاده می‌ شود، برای اینکه طرح نهایی زیباتر به نظر برسد، پشت این سقف‌ ها لامپ‌ های مخصوص قرار می‌ دهند تا تصاویر چاپ شده روی این سقف‌ ها واضح باشد. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید مد نظر قرار دهید این است که تجهیزات روشنایی استفاده شده برای پشت سقف‌ های کشسان باید دارای توان زیر ۴۰ وات باشند. تجهیزات روشنایی که توان آنها بیشتر از ۴۰ وات است حرارت زیادی تولید می‌ کنند و ممکن است باعث تغییر فرم این محصولات شوند.

سازگاری بالای سقف کشسان و کناف

یکی از دلایل اصلی برای اینکه سقف‌ های کشسان را به همراه کناف اجرا می‌ کنند، این است که نصب سقف کشسان بر روی محیط کناف کاری شده بسیار راحت است. در ضمن ساختار سقف های کناف به گونه‌ ای است که فاصله خالی برای قرار دادن تجهیزات نورپردازی پشت سقف های کشسان را در اختیار شما خواهد گذاشت. البته نباید این مورد مهم را نیز فراموش کرد که استفاده از سقف های کشسان در کنار کناف باعث می‌ شود تا معایب سقف کناف تا حد زیادی پوشیده شود. چرا که جمع شدن گرد و غبار پشت قسمت های مختلف یا ورود حشرات به منافذ سقف‌ های کناف باعث می‌ شود در طولانی مدت در بعضی از قسمت ها مشکلات مختلفی به وجود بیاید.

سازگاری بالای سقف کشسان و کناف

Rate this post