استفاده از چراغ خطی در نورپردازی داخلی دیتیلینگ خودرو

استفاده از چراغ خطی در نورپردازی داخلی دیتیلینگ خودرو

ظهور فناوری روشنایی LED یکی از بهترین ترین بروز رسانی های کاربردی برای دیتیلینگ های خودرو و کارواش ها بوده است. در سال های اخیر استفاده از چراغ خطی در نورپردازی داخلی دیتیلینگ خودرو مورد توجه قرار گرفته و رشد چشم گیری داشته است. در این مطلب قصد داریم به اهمیت نورپردازی و مزیت های استفاده از چراغ خطی در دیتیلینگ خودرو بپردازیم.

اهمیت نور در دیتلینگ خودرو

اهمیت نور در دیتلینگ خودرو

همانطور که می دانید دیتیلینگ خودرو فرآیندی است که طی آن بازیابی رنگ، تمیزکاری و پولیش خودرو با شوینده های مخصوص و مواد براق کننده انجام می گیرد. از این رو داشتن تصویری روشن از وضعیت بدنه، رنگ، لکه ها و خط و خش هایی که باید برطرف گردند از اهمیت بالایی برخوردار است. مشاهده این جزییات برای درست انجام گرفتن روند کار بسیار مهم است. بنابراین نور یک ابزار خیلی مهم در فرآیند دیتیلینگ خودرو به شمار می رود. برای تأمین نور مناسب و کافی استفاده از چراغ خطی به تعداد مناسب در دیوارها و سقف دیتیلینگ و کارواش یک انتخاب هوشمندانه است. چراغ خطی یا همان چراغ لاین با شارنوری و شاخص نمود رنگ بالا یک ابزار روشنایی بسیار مناسب برای انجام کارهای تخصصی در چنین فضاهایی است. در ارائه خدمات دیتیلینگ خودرو، رنگ نور بکار رفته نیز بسیار مهم است. برای فضای دیتیلینگ خودرو نوری با کلوین رنگ 6000 انتخاب مناسبی است. چرا که در مقادیر بالاتر، نور به سمت رنگ آبی متمایل می شود و در مقادیر پایین تر، رنگ نور به طیف رنگ زرد بتدریج نزدیکتر می شود. در نتیجه رنگ نور در تشخیص درست لکه ها و بازیابی و اصلاحات رنگ خودرو بسیار اثر گذار خواهد بود.

مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی داخلی دیتیلینگ خودرو

  • نور یکدست و یکنواخت
    یکی از ویژگی های چراغ خطی توزیع یکنواخت و یکدست نور در محیط است. دیفیوزر چراغ خطی نقش مهمی در ایجاد چنین نوری به عهده دارد. نوری که به بدنه خودرو تابیده می شود باید کاملا یکدست و بدون سایه باشد. در غیر این صورت در کیفیت ارائه امور مربوط به دیتیلینگ خودرو تأثیر نامطلوب بجا خواهد گذاشت. شرکت توسعه افراز هوراد به منظور تحقق و دستیابی به این مهم از دیفیوزرهای یکپارچه و بدون قطع در ساخت چراغ های خطی تولیدی خود استفاده می نماید. این کار کیفیت نور ارائه شده به محیط را بسیار افزایش می دهد.
  • مقاومت در برابر رطوبت و گرد و خاک
    محیط هایی مانند دیتیلینگ خودرو و کارواش بدلیل ماهیت نوع کاری که در آن ها انجام می گیرد دارای رطوبت و گرد و خاک زیادی می باشند. از طرفی انجام ریزه کاری های دیتیلینگ خودرو نیازمند نور به نسبت زیاد و با کیفیت است. وارد شدن گرد و خاک و رطوبت به داخل چراغ از میزان نوری که به محیط می رسد کم می کند. این موضوع همچنین روی یکدست و یکنواخت بودن نور تأثیر منفی می گذارد و باعث سایه انداختن می شود. عمر مفید چراغ نیز در صورت آب بند نبودن و ورود گرد و خاک به داخل آن کاهش می یابد. چراغ هایی که در چنین فضاهایی استفاده می شوند از این نظر باید به دقت انتخاب شوند. استفاده از چراغ خطی آب بندی شده و دارای IP مناسب برای محیط های مرطوب و پر گرد و غبار یک راه حل هوشمندانه در تأمین روشنایی دیتلینگ خودرو و کارواش است. شرکت توسعه افراز هوراد انواع چراغ خطی روکار، آویز و توکار را با IP65، بصورت آب بند و ضد گرد و غبار تولید می نماید.
  • طول عمر بالا و ضمانت طولانی مدت
    دیتیلینگ خودرو و کارواش اغلب از طلوع صبح تا هنگام شب در حال ارائه خدمات به مشتریان هستند و ساعات زیادی چراغ روشن می کنند. در زمان تجهیز دیتیلینگ خودرو و کارواش باید اطمینان حاصل کرد محصولی که جهت روشنایی نصب می شود دارای طول عمر بالا باشد. سیستم های روشنایی قابل اعتماد دارای ضمانت طولانی مدت هستند و به این ترتیب مصرف کنندگان نگران تعویض و جایگزینی چراغ ها در صورت خرابی نخواهد بود. در واقع یک بار هزینه انجام می گیرد و مدت های طولانی بدون دغدغه استفاده از این چراغ ها صورت می گیرد. محصولات چراغ خطی توسعه افراز هوراد دارای 50000 ساعت طول عمر و 5 سال گارانتی هستند و بنابراین برای استفاده طولانی مدت می توانید روی آن ها حساب کنید.
  • کاهش هزینه انرژی
    همانطور که گفته شد محیط دیتیلینگ خودرو به نور زیادی نیاز دارد و از طرفی مدت زمان استفاده از سیستم های روشنایی در آن زیاد نیز هست. بنابراین برای کاهش هزینه های انرژِی باید چراغ های روشنایی کم مصرف را به کار گرفت. چراغ های خطی ال ای دی از نظر مصرف انرژی و بازدهی بسیار کارآمد و مقرون به صرفه هستند و برای استفاده در چنین محیط های شرایط لازم را دارا می باشند.

مزایای استفاده از چراغ خطی در نورپردازی داخلی دیتیلینگ خودرو

تنوع در نوع نصب چراغ خطی

چراغ خطی از نظر نوع نصب در مدل های روکار، آویز و توکار و در ابعاد مختلفی تولید می شود. در دیتیلینگ خودرو، وجود نور در جهت های مختلف برای سهولت و بهتر انجام شدن کار بسیار کمک کننده است. تنوع در نوع نصب چراغ لاین این امکان را فراهم می آورد که بتوان آن ها را در انواع سقف ها بصورت توکار، آویز و روکار و همچنین در دیوارها به صورت روکار و توکار نصب کرد. بنابراین نورپردازی داخلی با استفاده از چراغ خطی در دیتیلینگ خودرو از این نظر نیز کاربردی می باشد.

از دیگر دلایل استفاده از سیستم های جدید روشنایی در دیتیلینگ خودرو و کارواش ها، ایجاد وجه تمایز برای استفاده کنندگان این خدمات می باشد. بروز رسانی های روشنایی با استفاده از چراغ خطی با تنوع در لاین های نوری بکار رفته باعث جذابیت بصری برای رانندگان عبوری می شود. همچنین استفاده از چراغ های خطی دید دوربین های امنیتی را افزایش می دهد و افراد به این موضوع دقت می کنند. مشتریان برای تجربه سطح بهتری از کیفیت حاضر به پرداخت هزینه بیشتری خواهند بود و حتی ممکن است تجربه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. می توان از این چراغ ها برای برجسته سازی محل قرار گرفتن ویترین های مواد شوینده و سایر تجهیزات دیتیلینگ و کارواش برای جلب توجه مشتریان نیز استفاده کرد.

جمع بندی

همانطور که ذکر شد رنگ نور، کیفیت، شدت و یکدست بودن نور در بهبود ارائه خدمات دیتیلینگ خودرو بسیار مهم است. در کنار این موضوع طول عمر سیستم های روشنایی و ضمانت طولانی مدت آن ها، آب بند بودن چراغ ها و عدم نفوذ گرد و خاک در چراغ های روشنایی جز دغدغه های مهم در چنین مشاغلی است. شرکت توسعه افراز هوراد همواره دغدغه استفاده کنندگان را مد نظر قرار داده و در این راستا انواع چراغ لاین را با توجه به تمامی موارد ذکر شده تولید و در اختیار هموطنان قرار داده است. برای دیدن نمونه کارهای انجام شده می توانید به قسمت پروژه های سایت توسعه افراز هوراد مراجعه فرمایید.

تنوع در نوع نصب چراغ خطی

Rate this post