تامین لوکس نوری محیط با استفاده از چراغ خطی

تامین لوکس نوری محیط با استفاده از چراغ خطی

روشنایی و میزان نوری که یک محیط دارد از چند جهت اهمیت بسیار دارد که نیاز به توجه دارد. اگر محیطی که ما در آن مشغول به فعالیت هستیم روشنایی مورد نیاز را نداشته باشد باعث می شود چشم هایمان زود خسته شود و برعکس اگر نور و روشنایی مورد نظر را داشته باشد نور مناسب مانع خستگی چشم می شود. این ویژگی باعث می شود اگر نور مناسب و کافی وجود داشته باشد راحت تر و برای مدت زمان بیشتری بتوانیم کار کنیم. حال در این مقاله سعی داریم درباره تامین لوکس نوری یا شدت روشنایی توسط چراغ خطی صحبت کنیم پس لازم است هم لوکس نوری و چراغ خطی را بهتر بشناسیم.

چراغ خطی چیست؟

چراغ خطی چیست؟

یکی از مدرن ترین و جدید ترین محصولات روشنایی به حساب می آیند که از لحاظ کارایی و کاربرد و با توجه به LED هایی که دارد بازده نوری بسیار بهتر و شار نوری بیشتری دارد. چراغ های LED نسبت به دیگر چراغ ها از طول عمر بیشتری برخوردار هستند و همچنین یکی از ویژگی های مهم چراغ خطی این است که شما می توانید با توجه به معماری و طراحی محیط چراغ های خطی را اجرا کنید برای مثال شما می توانید آن را به صورت کرو یا مستطیلی و… در بیاورید.

انواع چراغ های خطی عبارتند از:

  • چراغ خطی توکار
  • چراغ خطی روکار
  • چراغ خطی آویز

هرکدام از این چراغ ها با توجه به ویژگی هایی که دارند در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

برای مثال چراغ خطی توکار باید در سقف های کاذب اجرا شود یا چراغ خطی آویز مناسب برای سقف هایی است که ارتفاع زیادی داشته باشد. بعضی از چراغ خطی ها دارای IP هستند.برای مثال چراغ های IP65 ضد آب و ضد رطوبت هستند و شما می توانید از آن ها برای نما و محیط های مرطوب مثل محیط استخر ها استفاده کنید.

استفاده از چراغ خطی در نورپردازی داخلی دیتیلینگ خودرو

لوکس نوری چیست؟

لوکس نوری یکای اندازه گیری شدت روشنایی است. حال می خواهیم توضیح دهیم که یک لوکس نوری برابر چقدر است.برای بدست آوردن آن نیاز به یک شمع دارید.نوری که یک شمع تولید می کند حدود یک لومن است.حال اگر یک لومن نور به یک سطحی که در فاصله ی یک متری و به بزرگی یک متر مربع بتابد نوری که بر روی سطح می افتد برابر است با یک لوکس.حال می خواهیم توضح دهیم که هر محیط چه مقدار لوکس نوری نیاز دارد تا بتوانیم آن را با استفاده از چراغ خطی برطرف کنیم. برای راحت تر محاسبه کردن لوکس نوری یک محیط شما می توانید از برنامه Dialux استفاده کنید.

لوکس نوری چیست

تماس با کارشناسان توسعه افراز هوراد :
02122057583
02126204203

لوکس نوری مورد نیاز محیط های مختلف

هر محیط و اتاقی با توجه به کاربردی که دارد لوکس نوری و شدت روشنای متفاوتی را نیاز دارد.در بعضی از فضا ها به لوکس نوری بیشتر نیاز داریم و در بعضی فضا ها لوکس نوری کمتر مدنظر است. حال لوکس نوری مورد نیاز چند محیط را با هم بررسی کنیم.در اتاق خواب و خوابگاه های شبانه روزی سطح روشنایی بی 200 تا 300 لوکس نوری است. در کافه تریا و غذا خوری شدت روشنایی بین 200 تا 300 مدنظر است.کلاس های درس و محیط عمومی نیاز به روشنایی بیشتر داریم و مقدار آن بین 330 تا 500 لوکس نوری است. در بعضی محیط ها مثل محیط نمایشگاه برای نمایش دادن آثار هنری نیاز به یک نوری داریم که به اصطلاح خیرگی ایجاد کند.شما می توانید با استفاده از چراغ خطی لوکس نوری محیط را افزایش داده و نور بیشتری دریافت کنید.

لوکس نوری مورد نیاز محیط های مختلف

سخن آخر

امروزه شرکت های زیادی در حوزه چراغ های خطی مشغول به فعالیت هستند. شما برای پیدا کردن جنس مورد نیاز که کیفیت مطلوبی دارد باید به سمت شرکت هایی برید که در این زمینه تخصص دارند.شما می توانید بری مشورت با متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد در تماس باشید.

سوالات متداول

دلیل مهم بودن لوکس نوری حیط چیست؟

اگر محیط لوکس نوری مناسبی داشته باشد باعث می شود هم چشممان دیرتر خسته شود و هم نور کافی را داشته باشد

انواع چراغ خطی کدام اند؟

روکار، توکار و آویز که هرکدام با توجه به ویژگی هایشان در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

چراغ خطی در کجا ها مورد استفاده قرار می گیرد؟

چراغ خطی توکار در محیط هایی که سقف کاذب دارند مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین چراغ آویز در محیط هایی که ارتفاع سقف مناسب باشد مورد استفاده قرار می گیرد

آیا چراغ خطی می تواند در طرح های مختلف اجرا شود؟

بله چراغ خطی می تواند در طرح های مربعی،رینگی ،قوسی ،شش ضلعی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد

Rate this post