سقف کشسان دایره ای، ابعاد و کاربرد های آن در معماری

سقف کشسان دایره ای، ابعاد و کاربردهای آن در معماری

یکی از جدیدترین و مدرن‌ ترین سقف‌ های کاذب سقف کشسان دایره ای می‌ باشد که امروزه برای طراحی داخلی فضاهای مختلف از آن استفاده می‌ شود. سقف کشسان دایره ای را می‌ توان در مکان‌ های متفاوت نصب نمود و باعث جذابیت و زیبایی بیشتر آن محیط شد. انواع مختلفی از سقف کشسان در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌ ها و جلوه مخصوص به خود و همچنین ابعاد و کاربردهای گوناگونی دارند.

اگر قصد دارید سقف منزل یا محل کار خود را با طراحی زیبا و خاص زیباتر نمایید، می‌ توانید از سقف کشسان دایره ای استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با این نوع سقف و کاربردهای آن با توسعه افراز هوراد همراه باشید.

سقف کشسان دایره ای چیست؟

سقف کشسان دایره ای چیست؟

سقف کشسان دایره ای یکی از اجزای دکوراسیون داخلی به شمار می‌ رود که برای پوشش سقف‌ ها در طراحی‌ های مدرن استفاده می‌ گردد. این نوع سقف کاذب که به صورت معلق بر روی سقف اصلی نصب می‌ گردد از پارچه‌ هایی به جنس PVC ساخته می‌ شود که دورتادور آن بر روی ریل‌ هایی قرار می‌ گیرد. این جنس قابلیت کشسانی و تغییر ابعاد و اندازه دارد و در فضاهای مختلف می‌ تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

این سقف دارای ویژگی‌ هایی همچون نصب و اجرای آسان، انعطاف پذیری و استحکام بالا، عایق رطوبت، مقاوم در برابر حریق، جابجایی راحت، قابلیت چاپ و امکان عبور نور را دارد.

ابعاد سقف کشسان دایره ای

ابعاد سقف کشسان دایره ای

ابعاد سقف کشسان دایره ای با توجه به محیطی که قرار است در آن نصب و اجرا گردد می‌ تواند متغیر باشد. سایز این مدل‌ ها متفاوت بوده تا سطح کاربری گسترده‌ای فراهم نماید. هرچند که ابعاد پارچه‌ های این سقف کشسان در اندازه‌ های مختلف در بازار موجود می‌ باشد و می‌ توان با توجه به ابعاد فضای مورد نظر انتخاب نمود اما همین قابلیت کشسانی باعث می‌ شود تا پارچه سقف کشسانی دایره ای را به هر اندازه‌ ای که مایل هستیم تغییر دهیم یا به عبارتی دیگر می‌ توان آن را کشید تا به اندازه مورد نظر برسد. برای این کار باید سقف کشسان را حرارت داده تا کش بیاید و بر روی پروفیل‌ های مخصوصی که کار گذاشته شده‌اند قرار بگیرد.

کاربرد سقف های کشسان ترنسپرنت با اشکال هندسی

کاربرد سقف کشسان دایره ای

سقف‌ های کشسان دارای انواع مختلف با جنس‌ های متفاوت می‌ باشند که هر کدام ویژگی‌ ها و کاربرد خاص خود را دارند و با توجه به فضای مورد استفاده و دکوراسیون آن محل باید بهترین مدل از سقف کشسان را انتخاب نمود. سقف کشسان دایره ای یکی از پرکاربردترین سقف‌ های کاذب می‌ باشد که برای اکثر محل‌ ها مناسب ست.
از فرم دایره‌ای سقف کشسان می‌ توان برای پوشش سقف‌ های اتاق‌ های مختلف منزل، اتاق نشیمن، دفتر کار، نمایشگاه‌ ها، گالری‌ های هنری، رستوران‌ ها، کافی شاپ‌ ها و … استفاده نمود. برای مثال می‌ توان سقف کشسان دایره ای نوع لاکر را به خاطر داشتن خاصیت آینه‌ ای و استفاده از مواد استیل ضد آب و رطوبت برای استخر انتخاب کرد.

نصب سقف کشسان دایره ای

نصب سقف کشسان دایره ای

نصب سقف کشسان دایره ای همانند نصب سایر طرح‌ ها و مدل‌ های این نوع سقف کاذب می‌ باشد. برای اجرا و نصب سقف کشسان باید از ابزار مخصوص استفاده نمود. در مرحله اول پروفیل‌ های آلومینیومی دور محل نصب قرار می‌ گیرند و با پیچ‌ های محکم به سقف متصل می‌ شوند. سپس با استفاده از گیره نگهدارنده چهار طرف سقف به صورت معلق نگاه داشته می‌ شود.
مرحله بعد گرمادهی پارچه سقف می‌ باشد. در این بخش با استفاده از هیتر سقف کشسان که با استفاده از زاویه و پرتاب درجه هوای مناسب گرمای مورد نظر را تامین می‌ کند، پارچه را به ابعاد مورد نظر می‌ رسانند. یک نفر هیتر را در فاصله مناسبی از سقف که موجب سوختن آن نمی‌ شود نگه میدارد و شخص دیگر با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند کاردک لبه‌ های پارچه سقف را از یک سمت درون پروفیل‌ ها جا می‌ اندازد. در نهایت سقفی یکدست و بدون چروک حاصل می‌ شود.

تماس با کارشناسان توسعه افراز هوراد :
02122057583
02126204203

اگر می‌ خواهید سقف کشسان دایره ای خود را در بهترین حالت داشته باشید باید از متخصصان و نصابان حرفه‌ ای و آموزش دیده بهره ببرید. برای این امر می‌ توانید به مجموعه توسعه افراز هوراد مراجعه نمایید و ضمن انتخاب انواع سقف‌ های کشسان با طرح‌ ها و نقش‌ های بسیار زیبا از خدمات مشاوره و نصب نیز استفاده نمایید. این مجموعه از تیم‌ های حرفه‌ ای در این زمینه برخوردار می‌ باشد که با دقت و کیفیت بالایی پروژه های مختلف سقف کشسان را انجام می‌ دهند.

سقف کشسان دایره ای

کاربرد سقف کشسان دایره ای

سوالات متداول

به دلیل جدید بودن این نوع سقف کاذب شاید خیلی از افراد با آن آشنایی کافی را نداشته باشند و برای آنها سوالاتی پیش آید. در این بخش به بررسی سوالات متداول درباره سقف کشسان و پاسخ‌ های مربوط به آنها می‌ پردازیم.

قیمت سقف کشسان چقدر می باشد؟

قیمت سقف کشسان با توجه به مواردی همچون ابعاد فضای ساختمان، نوع سقف کشسان، تعداد زوایا و گوشه‌ها، متراژ پارچه، سیستم نورپردازی و … محاسبه می‌ شود.

طول عمر سقف کشسان چقدر می باشد؟

به دلیل استفاده از فناوری پیشرفته و همچنین ویژگی‌ ها و مزایای جنس پارچه و ریل‌ های این سقف عمر آن بسیار بالا می‌ باشد و از ماندگاری خوبی برخوردار است.

می توان از تصاویر دلخواه برای سقف کشسان استفاده نمود؟

در نوع چاپی این سقف کاذب این امکان وجود دارد که از تصاویر دلخواه به شرط دارا بودن کیفیت و رزولوشن بالا استفاده نمایید.

امکان استفاده از نورپردازی در سقف کشسان وجود دارد؟

در زمان نصب سقف کشسان می‌ توانید طرح نورپردازی خود را همراه با سقف به صورت بک لایت و یا آپلایت اجرا نمایید. برای این امر از ریسه های SMD و یا لامپ‌های سقفی و یا فیبر نوری نیز می‌ توان استفاده نمود.

در چه اماکنی می توان از سقف کشسان استفاده نمود؟

از سقف کشسان می‌ توان در محل‌ های مختلف مانند اماکن تجاری، منازل مسکونی، مجتمع‌ های اقامتی، ادارات و دفاتر کار، استخرها، نمایشگاه‌ ها، رستوران‌ها و … بهره گرفت.

Rate this post