نورپردازی داخل اتاق اداری

نورپردازی واحد اداری

امروزه، صنعت نورپردازی با گذشت زمان تحولات بسیار زیادی از نظر عملکرد، طراحی و ویژگی‌ها دستخوش است. این تغییرات با اختراع لامپ رشته‌ای آغاز شد و اکنون در قرن بیست و یکم، با معرفی کارآمدترین فناوری روشنایی که از تکنولوژی ال ای دی پشتیبانی می‌شود، راهی طولانی را طی کرده است.

در دنیای نور و نورپردازی امروز، انواع سیستم روشنایی LED و چراغ‌های هوشمند وجود دارد که می‌تواند یک فضای اداری را بسیار کارآمد و کاربردی کند. یکی از این سیستم‌ها که توسط تکنولوژی ال ای دی پشتیبانی می‌شود، چراغ خطی است.

چراغ‌های خطی، منبع روشنایی مدرن و به‌روز هستند که به صورت یک خط مستقیم چیده شده‌اند. شما می‌توانید از چراغ‌های خطی، برای نورپردازی نمای خارجی ساختمان، نمای داخلی ساختمان و در ساختمان‌های تجاری و اداری استفاده کنید. در این مقاله به بررسی نورپردازی واحد اداری با استفاده از چراغ خطی توکار می‌پردازیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

نورپردازی واحد اداری با استفاده از چراغ خطی چیست؟

چراغ خطی، به طور معمول به چراغ‌های LED خطی اطلاق می‌شود که نور را در ناحیه باریک‌تری نسبت به سایر چراغ‌های گرد یا مربعی پخش می‌کنند. چراغ‌های خطی با طول بلند هستند و به راحتی در انواع مختلف که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم، در بازار در دسترس هستند.

چراغ خطی LED به سادگی استفاده از بسیاری از “دیودهای ساطع نور” است که در یک محفظه باریک و طولانی برای ایجاد یک نوار نور بسته بندی شده‌اند. این مفهوم ساده شیوه نورپردازی فضاها را متحول کرده است.

قبل از مفهوم چراغ خطی، نورپردازی فضاهای بزرگ مانند دفاتر، انبارها و… بسیار مشکل بود. چنین فضاهایی با لامپ‌های رشته‌ای بزرگ و صنعتی روشن می‌شدند. روشنایی خطی، در دهه 1950 با لوله‌های فلورسنت که عمدتاً در فضاهای صنعتی استفاده می‌شد شروع به تکامل کرد. در دهه 1970 این فناوری در خانه‌ها، گاراژها و کارگاه‌ها و فضاهای خرده فروشی استفاده می‌شد.

این چراغ‌های خطی، نیاز به اتصالات کم‌هزینه و با ظاهر بهتر را ایجاد کرد. امروزه، تقاضا برای چراغ‌های خطی بسیار زیاد است و همچنان در حال رشد است. این صنعت با بهبود در زیبایی و عملکرد، دور شدن از فضای خانه‌های قدیمی و سنتی، استفاده از مواد به روشی بهتر و ترکیب فناوری پیشرفته‌تر به تکامل خود ادامه می‌دهد.

نورپردازی محیط اداری

انواع نورپردازی خطی

چراغ‌های خطی، به صورت‌های مختلف در بازار در دسترس هستند و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی تهیه کنید. انواع چراغ‌های خطی عبارتند از: چراغ خطی روکار، چراغ خطی و چراغ خطی آویز یا معلق.

چراغ خطی آویز یا معلق

در نورپردازی با چراغ خطی آویز یا معلق، شما می‌توانید در هر مکانی که دوست دارید نورپردازی را انجام دهید. چراغ‌های خطی آویز به راحتی قابل جابه‌جایی هستند و در صورتی که نیاز به نصب آن‌ها در مکان دیگری داشته باشید، تنها کافیست آن‌ها را از جای خود در بیاورید. از چراغ‌های خطی آویز می‌توان در فضاهایی مانند کافه، رستوران، هتل، ادارات و شرکت‌ها استفاده کرد.

چراغ خطی روکار

در نورپردازی با چراغ خطی روکار، نیازی به ایجاد شکاف در دیوار یا سقف نیست. این نوع نورپردازی، بسیار شیک و مدرن است و فضایی جذاب در معماری محیط اداری ایجاد می‌کند. چراغ خطی روکار، سبب ایجاد محیطی با میزان نور مناسب می‌شوند و گزینه‌ی مناسبی برای به‌روز کردن سقف یا دیواری هستند که پیش از این سیستم نورپردازی آن‌ها نصب و ایجاد شده است.

چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار در نورپردازی اداری

در نورپردازی با چراغ خطی توکار، برخلاف نورپردازی روکار باید فضای مشخصی در سقف و دیوار مشخص کنید. این نوع نورپردازی، از لحاظ بصری، بهترین کیفیت روشنایی و کم‌ترین فضای اشغال‌شده را ارائه می‌کند و می‌تواند معماری و فضای داخلی محیط اداری را بزرگ و دل‌باز نشان دهد. علاوه بر آن، چراغ خطی توکار به دلیل میزان روشنایی مناسب، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای سقف بالای سر کارمندان باشد و عملکرد آن‌ها را بهبود ببخشد.

مزایای نورپردازی اداری با خطی توکار

نورپردازی خطی توکار مانند همه چراغ‌های ال ای دی، از نظر فناوری بسیار پیشرفته تر از سیستم‌های روشنایی سنتی هستند و دارای مزایای متعددی هستند. مزایای نورپردازی خطی به شرح زیر است:

دارای انعطاف و زیبایی شناسی بالا

همانطور که قبلا ذکر شد، چراغ‌های خطی در عنوان مختلفی شامل چراغ‌های خطی روکار، چراغ‌های خطی آویز یا چراغ‌های خطی توکار در دسترس هستند. این موضوع باعث می‌شود که باشند. علاوه بر این، بسیاری از چراغ‌های خطی نیز از اشکال متصل (T یا L) در گوشه‌ها تشکیل شده‌اند که به طراح داخلی اجازه می‌دهد تا چندین چراغ را با هم ترکیب کند و طرح‌های پیشرفته‌ای را در محیط‌های داخلی ایجاد کند.

چراغ اداری توکار

کارایی بالا

روشنایی خطی از کارآمدترین فناوری روشنایی در جهان، یعنی دیودهای ساطع کننده نور، تامین می شود. چراغ‌های خطی تنوع بالایی دارند و به توسعه طرح‌های منحصر به فرد و چشم نواز کمک می‌کنند.

ایجاد حس خوب در کارکنان و مراجعان

اگر به دنبال ایجاد فضایی زیبا و در عین حال مناسب برای کارکنان و مراجعان خود هستید، چراغ‌ های خطی توکار گزینه‌ای بسیار مناسب هستند. این چراغ‌ ها با ایجاد نورپردازی یکنواخت و طبیعی باعث ایجاد فضایی با بهره‌وری بالا برای کارکنان می‌شود.

علاوه بر موارد بالا، چراغ خطی توکار دارای مزایای دیگری نیز است:

  1. چراغ های خطی توکار بهترین انتخاب برای اتاق هایی با ارتفاع سقف کم مانند زیر زمین و… هستند.
  2. چراغ های توکار با چیدمان مناسب می توانند پوشش کامل اتاق را در مقایسه با چراغ های سقفی که پوشش آن ها در محیط اتاق کاهش می یابد، داشته باشند.
  3. چراغ های خطی توکار می توانند به صورت ضد آب برای مکان های مرطوب طراحی شوند.
  4. چراغ های خطی توکار از سبکی چند ساله پیروی می کنند که از مد نمی افتند و همواره مدرن و به روز هستند.

ایده‌های کاربردی برای نورپردازی محیط اداری با چراغ خطی

چراغ خطی روکار

اکنون که با انواع چراغ‌های خطی و مزایای آن‌ها برای محیط‌های اداری و تجاری آشنا شدید، حتما برای‌تان سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان از این چراغ‌ها به صورت سودمند استفاده کرد. این نکته را به خاطر داشته باشید که میزان نورپردازی باید به گونه‌ای باشد که هم روشنایی کافی و لازم را برای کارکنان ایجاد کند و هم به اندازه‌ای باشد که باعث سردرد و دیگر موارد نشود.

شما می‌توانید از چراغ‌های خطی توکار در موارد زیر استفاده کنید:

  1. ورودی محیط اداری
  2. سقف بالای کارکنان
  3. اتاق جلسه
  4. اتاق مدیریت
  5. اتاق استراحت یا غذاخوری

چراغ های خطی توکار در راهرو

بهترین مکان‌ها برای نصب چراغ خطی توکار

چراغ خطی توکار، یکی از معدود چراغ های سقفی هستند که می توانند نور متمرکز و نور مستقیم را ارائه دهند. بهترین مکان‌ها برای نصب لامپ‌های فرورفته عبارتند از:

  • راهروها

وجود نورپردازی چراغ خطی توکار در راهرو به شما، کارکنان و مراجعان این امکان را می‌دهد که ببینید به کجا می روید و در نگاه اول احساس خوبی به شما و آنها دست بدهد.

  • آشپزخانه یا اتاق غذاخوری

آشپزخانه ها یا اتاق غذاخوری، بیش از هر اتاق دیگری در اداره شما به روشنایی نیاز دارند زیرا وسایل زیادی در این اتاق وجود دارد که باید روشن شوند: لوازم، میز، کابینت و حتی قسمت های آماده سازی غذا مانند سینک ظرفشویی و … . چراغ های خطی توکار برای روشن کردن این نواحی عالی هستند زیرا روشنایی کافی را بدون فضای زیاد فراهم می کنند و همچنین به کارکنان شما هنگام استراحت و غذا خوردن احساس خوبی می‌دهند.

  • سرویس بهداشتی

نورپردازی با استفاده از چراغ خطی توکار یک راه عالی برای افزودن نور محیط به سرویس بهداشتی اداره شما است و فضایی آرام بخش ایجاد می کند.

جمع‌بندی

نورپردازی با چراغ خطی به سرعت به محبوب‌ ترین و مرسوم‌ ترین راه حل برای نورپردازی فضا های تجاری مدرن تبدیل شده است، چرا که سیستم روشنایی چراغ خطی بسیار ساده و در عین حال بسیار مؤثر است که از نظر زیبایی شناسی جذاب و همچنین بسیار کارآمد در مصرف انرژی است. یکی از انواع چراغ های خطی، چراغ خطی توکار است.

چراغ های خطی توکار، وسایل روشنایی فرورفته مانند سوراخ های دایره ای هستند که بیشتر در سقف ها یافت می شوند و منبع نور را در خود جای می دهند. برخلاف لوسترها، آویزها یا لامپ‌های هموار که به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابل مشاهده باشند، چراغ های خطی توکار نور را بدون اتصالی قابل مشاهده، تامین می‌کنند. شما می‌ توانید از چراغ‌های خطی توکار سایت توسعه افزار هوراد، در نورپردازی فضای داخلی محیط اداری خود استفاده کنید.

 

سوالات متداول

چراغ خطی چیست؟

چراغ خطی، به طور معمول به چراغ‌های LED خطی اطلاق می‌شود که نور را در ناحیه باریک‌تری نسبت به سایر چراغ‌های گرد یا مربعی پخش می‌کنند.

انواع چراغ‌های خطی کدام هستند؟

چراغ خطی آویز یا معلق، چراغ خطی روکار و چراغ خطی توکار.

چرا نورپردازی توکار را انتخاب کنیم؟

نورپردازی با استفاده از چراغ خطی توکار مزایای بسیاری دارد. برای هر نوع فضایی (چه کوچک، چه بزرگ) عالی است، دارای انرژی کارآمد است، انعطاف پذیری بالایی دارد و حداقل آسیب ممکن را به دیوار و سقف وارد می‌کند.

مزایای استفاده از مزایای نورپردازی خطی توکار؟

این روش دارای انعطاف بالایی است و آن‌ها برای تقریباً همه انواع سقف در فضاهای تجاری بسیار مناسب است.

چراغ های خطی توکار در چه محل هایی بیشتر کاربرد دارد؟

در ورودی محیط اداری و اتاق های جلسه و مدیران

5/5 - (1 امتیاز)