نمایش فیبر نوری

مزایای استفاده از فیبر نوری در سقف کشسان

فیبر نوری نوعی فناوری است که از نور برای انتقال داده‌ها استفاده می‌کند و یکی از مهم‌ترین پیشرفت ها در ارتباطات راه دور است. همان‌طور که ممکن است از نام آن حدس بزنید، کابل‌های فیبر نوری از رشته‌های نازکی از مواد شفاف ساخته شده از شیشه یا پلاستیک برای ارسال اطلاعات از طریق پالس‌های نور استفاده می‌کنند. هم اکنون قصد داریم در خصوص کاربرد و مزایا فیبر نوری در سقف کشسان اطلاعاتی جهت ارتقا سطح آگاهی شما مخاطبین عزیز ارائه دهیم.

 

تکنولوژی فیبر نوری

یک سیستم فیبر نوری را می‌توان به طور کلی به عنوان یک سیستم با سه جزء اصلی مشاهده کرد:

یک فرستنده، یک رسانه انتقال و یک گیرنده. به عنوان یک مدل، شبیه شبکه سیم مسی است که شبکه فیبر نوری جایگزین آن می‌شود. تفاوت این است که فیبر نوری به جای استفاده از پالس‌های الکترونیکی برای انتقال اطلاعات به خطوط مسی، از پالس‌های نور برای انتقال اطلاعات به خطوط فیبر استفاده می‌کند. نگاهی به سه جزء اصلی در زیرساخت فیبر نوری، درک بهتری از نحوه عملکرد سیستم در مقابل سیستم‌های مبتنی بر مس به دست می‌دهد.

در انتهای زنجیره یک فرستنده قرار دارد. این محل مبدا اطلاعاتی است که به خطوط فیبر نوری می‌رسد. فرستنده اطلاعات پالس الکترونیکی رمزگذاری شده از سیم مسی را می‌پذیرد. سپس آن اطلاعات را به پالس‌های نوری کدگذاری شده پردازش و ترجمه می‌کند. برای تولید پالس‌های نور می‌توان از دیود ساطع نور (LED) یا دیود لیزر تزریقی (ILD) استفاده کرد. با استفاده از یک لنز، پالس‌های نور به داخل محیط فیبر نوری تونل می‌شوند، جایی که خود را به پایین خط منتقل می‌کنند.

پالس‌های نور به‌راحتی در خط فیبر نوری حرکت می‌کنند، زیرا این اصل به‌عنوان بازتاب داخلی کل شناخته می‌شود. این اصل بازتاب داخلی کلی بیان می‌کند که وقتی زاویه تابش از مقدار بحرانی فراتر رود، نور نمی تواند از شیشه خارج شود. در عوض، نور به داخل باز می‌گردد. وقتی این اصل در ساخت رشته فیبر نوری اعمال شود، امکان انتقال اطلاعات به خطوط فیبر به شکل پالس‌های نور وجود دارد.

فیبر نوری در سقف

به طور کلی پنج عنصر وجود دارد که ساخت کابل فیبر نوری را تشکیل می‌دهند:

  1. هسته نوری
  2. روکش نوری
  3. یک ماده بافر
  4. یک ماده استحکام
  5. پوشش بیرونی

هسته نوری عنصر حامل نور در مرکز فیبر نوری است. معمولاً از ترکیب سیلیس و ژرمانیوم ساخته می‌شود. اطراف هسته، روکش نوری ساخته شده از سیلیس خالص است. این ترکیب است که اصل بازتاب درونی کامل را ممکن می‌کند. تفاوت در مواد مورد استفاده در ساخت هسته و روکش باعث ایجاد یک سطح بسیار بازتابنده در نقطه اتصال آن‌ها می‌شود. پالس‌های نوری که وارد هسته فیبر می‌شوند، از رابط هسته/روکش منعکس می‌شوند و بنابراین با حرکت به سمت پایین در داخل هسته باقی می‌مانند.

اطراف روکش یک ماده بافر PVC (پلی وینیل کلراید) است که برای کمک به محافظت از هسته و روکش در برابر آسیب استفاده می‌شود. یک ماده استحکام اطراف بافر را احاطه کرده و از مشکلات کشش در هنگام کشیده شدن کابل فیبر جلوگیری می‌کند.  پوشش بیرونی برای محافظت در برابر سایش، حلال‌ها و سایر آلاینده‌ها اضافه شده است. هنگامی که پالس‌های نور به مقصد می‌رسند، به گیرنده نوری هدایت می‌شوند. هدف اصلی گیرنده نوری تشخیص تابش نور دریافتی بر روی آن و تبدیل آن به سیگنال الکتریکی حاوی اطلاعاتی است که روی نور در انتهای فرستنده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، اطلاعات پالس نور کدگذاری شده به حالت اولیه خود به عنوان اطلاعات الکترونیکی کدگذاری شده برگردانده می‌شود. سپس اطلاعات الکترونیکی برای ورود به دستگاه‌های ارتباطی مبتنی بر الکترونیک مانند رایانه، تلفن یا تلویزیون آماده می‌شود.

موارد استفاده از فیبر نوری

الیاف به طور گسترده در کاربردهای روشنایی استفاده می‌شود. آن‌ها به عنوان راهنمای نور در پزشکی و سایر کاربردها استفاده می‌شوند که در آن نور روشن نیاز به تابش نور روشن به هدف بدون مسیر دید واضح دارد.

  • در برخی ساختمان‌ها از فیبرهای نوری برای هدایت نور خورشید از پشت بام به سایر قسمت‌های ساختمان استفاده می‌شود.
  • نور فیبر نوری هم‌چنین برای کاربردهای تزیینی، از جمله علائم، هنر و درختان کریسمس مصنوعی استفاده می‌شود.
  • بوتیک‌ها از فیبرهای نوری برای روشن کردن ویترین‌های کریستالی خود از زوایای مختلف استفاده می‌کنند در حالی که تنها از یک منبع نور استفاده می‌کنند.
  • فیبر نوری نیز در اپتیک تصویربرداری استفاده می‌شود.
  • یک بسته منسجم از الیاف، گاهی همراه با لنزها، برای یک دستگاه تصویربرداری بلند و نازک به نام آندوسکوپ استفاده می‌شود که برای مشاهده اشیاء از طریق یک سوراخ کوچک استفاده می‌شود.
  • آندوسکوپ‌های پزشکی برای روش‌های اکتشافی یا جراحی با حداقل تهاجم استفاده می‌شود.
  • آندوسکوپ‌های صنعتی برای بازرسی هر چیزی که دسترسی به آن سخت است، مانند فضای داخلی موتور جت، استفاده می‌شود.
  • در طیف‌سنجی، از بسته‌های فیبر نوری برای انتقال نور از یک طیف‌سنج به ماده‌ای استفاده می‌شود که نمی‌توان آن را درون خود طیف‌سنج قرار داد تا ترکیب آن را تجزیه و تحلیل کرد. یک طیف سنج مواد را با تابش نور از آن‌ها و از میان آن‌ها تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • با استفاده از آن‌ها می‌توان از یک طیف سنج برای مطالعه اجسامی که بیش از حد بزرگ هستند، یا گازها یا واکنش‌هایی که در مخازن تحت فشار رخ می‌دهند، استفاده کرد.

نمونه فیبر نوری در سقف

مزایا استفاده از فیبر نوری

  • روشنایی بدون حرارت: فیبر نوری گرم نمی‌شود و به آن اجازه می‌دهد در نزدیکی مواد قابل اشتعال یا حساس به حرارت استفاده شود.
  • ایمنی الکتریکی: این نوع روشنایی بسیار ایمن است. یکی از ویژگی‌های اصلی آن این است که منبع نور می‌تواند در یک مکان کاملا متفاوت باشد. این به ما امکان می‌دهد از آن به عنوان نورپردازی زیر آب استفاده کنیم. علاوه بر این، ولتاژ استفاده شده توسط این نوع روشنایی بسیار کم است.
  • تنوع رنگ: منبع یکسان به ما امکان می‌دهد رنگ‌های مختلف نور را بدست آوریم. این برای ایجاد توالی‌های از پیش برنامه ریزی شده یا استفاده از رنگ‌های ثابت برای کروموتراپی عالی است.
  • نصب ساده‌تر: به اندازه سایر سیستم‌های روشنایی نیازی به نصب کابل‌های برق ندارد.
  • تعمیر و نگهداری آسان: هنگام روشن کردن مناطقی مانند سقف‌های بلند و منابع نور دشوار، منبع نور می‌تواند در مکانی به راحتی قابل دسترسی باشد و فیبر در هر مکان دیگری قرار گیرد.

مزایا استفاده از فیبر نوری در سقف کشسانی

فیبر نوری یکی از ابزارهای جدید در صنعت نورپردازی است که به دلیل مزایا بسیار آن کاربرد فراوانی دارد.

از جمله مزایایی که در یکی بهترین جلوه‌های سقفی که تحت عنوان سقف کشسان شناخته می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • جلوه بصری بسیار زیبا که سقف را هم‌چون کهکشان در آسمان‌ها
  • قیمت مناسب
  • صرفه‌جویی در مصرف برق
  • پخش و عمق دهی نور به سقف کشسان
  • طول عمر بالای فیبرها در چنین سقف‌هایی یکی دیگر از مزیت‌های آن می‌باشد
  • انعطاف پذیری که این نوع ابزارهای در لابه‌لای سقف کشسانی دارد
  • با کمک چنین نوعی از نوردهی شانس برق گرفتگی در ابعاد مختلف هم‌چون محل‌های مرطوب و استخرها و … به صفر می‌رسد.

مزایا استفاده از سقف کشسانی

 سقف‌های کشسان یک شکل از فناوری نوین است که می‌توانند راه حلی برای مشکلاتی باشند که حتی نمی‌دانستید می‌توان آن‌ها را حل کرد. چند مورد از مزایای این سقف‌ها عبارت‌اند از:

  • کاهش سر و صدا

سقف کشسان یک راه عالی برای کاهش صداهای آزار دهنده است، آن‌ها از مواد کششی ساخته شده‌اند، به این معنی که آن‌ها امواج صوتی را به جای تکرار آن‌ها جذب می‌کنند. این بدان معنی است که سقف‌های کششی برای مکان‌هایی که صدای محیطی زیادی از بیرون می‌آید، عالی هستند.

  • پوشاندن عیوب

سقف‌های کشسان یک راه آسان و سریع برای پوشش سقف‌های از قبل موجود است. در واقع، آن‌ها در فرانسه برای پوشاندن گچ در حال فروپاشی سقف‌های قدیمی ایجاد شدند. با گذشت زمان، سقف‌های کشسان نیز محبوب شدند.

  • شخصی‌سازی

سقف‌های کشسان می‌توانند به شما این فرصت را بدهند تا سقف خود را تا آن‌جا که می‌خواهید شخصی‌سازی کنید. می‌توانید آن را چاپ کنید، بین رنگ‌های مختلف انتخاب کنید و آن‌ها را با نورپردازی سرگرم کننده ترکیب کنید. اگر قبلاً تصمیم گرفته‌اید که یک سقف کشسان می‌خواهید تا عیوب را بپوشانید، این می‌تواند یک فرصت عالی برای شما برای نوآوری و تغییر فضاهای خود باشد.

  • فضاها می‌توانند بلندتر به نظر برسند

سقف‌های کم می‌توانند فضایی را خراب کنند که در غیر این صورت فوق العاده به نظر می‌رسید هیچ کس نمی‌خواهد احساس کند که در خانه‌ای زندگی می‌کند که برای کوتوله‌ها ساخته شده است. سقف‌های کشسان با براق بالا می‌توانند به شما در رفع آن کمک کنند. با نصب سقف بازتابنده، دیوارهای شما می‌توانند دو برابر بلندتر به نظر برسند. فریب دادن چشم با یک توهم نوری یک راه آسان برای حل یک مشکل است.

  • نصب آسان و سریع

بر خلاف سایر خدمات، نصب سقف‌های کشسان تنها یک روز طول می‌کشد. بیشتر فرآیند تولید در داخل خانه شما اتفاق نمی‌افتد. هنگامی که اندازه‌گیری‌های صحیح انجام شد، سقف‌های کشسان در استودیو ما ساخته و شخصی سازی می‌شوند و ما فقط به یک روز زمان نیاز داریم تا آن‌ها را در فضای شما نصب کنیم.

  • سازگار با محیط زیست

سقف‌های کشسان از مواد 100٪ قابل بازیافت ساخته شده‌اند. ما به مراقبت از محیط زیست اعتقاد داریم و مشتریان خود را نیز به انجام این کار تشویق می‌کنیم. در مجموعه توسعه افراز هوراد از محصولات مراقبتی محیط زیست استفاده می‌شود.

سقف کشسان با فیبر نوری

سقف کشسانی چیست؟

سقف کشیده یک ورق غیر قابل اشتعال از جنس پی وی سی است که تحت حرارت روی یک سیستم مسیر مخصوص سفت می‌شود. سقف های کشسان برای تکمیل هر اتاق یا طراحی بسیار قابل تنظیم هستند. سقف شما یک اثر هنری با سبک سقف کشسان خواهد بود. این محصول ایمن برای محیط زیست راه حلی یکپارچه، یک‌نواخت و صوتی برای فضای شما فراهم می‌کند.

سقف‌های کشسان را می‌توان در خانه‌های جدید یا موجود نصب کرد. می‌توان آن را به هر شکلی سفارشی کرد و می‌تواند مواردی مانند روشنایی و دریچه‌ها را در خود جای دهد.

سقف‌های کشسان چگونه ساخته می‌شوند؟

در تولید سقف‌های کشسان کیفیت متریال به کار رفته، برش کامل مصالح و استحکام جوش‌ها اهمیت فوق العاده‌ای دارد. این به دلیل نحوه نصب سقف‌های کشسان است. مواد پایه – قبل از کشش – بریده شده و سپس در مورد سطوح بزرگ، ورق‌های فویل به هم جوش داده می‌شوند. در مرحله بعدی تولید یک هارپون به آن‌ها جوش داده می‌شود. دستگاه جوش SUPRA MAX HF برای تولید سقف‌های کشسان ساخته شده است. اندازه کوچک، سازگارتر با پارک ماشین فعلی است. با این حال، شایان ذکر است که دستگاه را می‌توان با جداول اضافی طراحی شده برای جوشکاری آسان‌تر عناصر بزرگ‌تر مجهز کرد. آن‌چه مهم است، ماشین آلات برای تولید سقف‌های کششی با تطبیق پذیری بالا مشخص می‌شود. آن‌ها را می‌توان هم برای جوشکاری فویل پی وی سی استفاده کرد و هم در این فناوری گرمایش بیش از حد برای کشش سقف‌ها بسیار مهم است.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که مرتبط با مزیت استفاده از فیبرهای نوری در فناوری نوین و جذاب سقف‌های کشسانی است را مطالعه و جهت انجام چنین روشی می‌توانید با مجموعه‌های معتبر و متخصص با تجربه کاری بالا اقدام به انجام آن کرده و از زیبایی صد چندان آن لذت ببرید و آرامش را با نورهای افسانه‌ایی به شکل سقف‌های شبیه آسمان است به منازل خود ببرید.

 

سوالات متداول

مزایا استفاده از فیبر نوری چیست؟

روشنایی بدون حرارت، ایمنی الکتریکی و تنوع رنگ از مزایای استفاده از فیبر نوری است.

سقف‌های کشسان چگونه ساخته می‌شوند؟

با استفاده از دستگاه جوش سوپرمکس

Rate this post