مرور کلی بر انواع چراغ خطی در سقف کناف

انواع نور خطی در سقف کناف

نور خطی از مهمترین نورهای دکوراتیو در دکوراسیون مدرن است که روز به روز بر محبوبیت آن افزوده می‌شود. این نور قابلیت اجرای بالایی در انواع سقف کناف به خصوص سقف کشسان دارد و شما می‌توانید از آن مطابق با هر نوع سلیقه‌‌ای استفاده نمایید. شرکت توسعه افراز هوراد با سابقه‌‌ای درخشان در زمینه اجرای انواع چراغ خطی در سقف کناف، سقف کشسان، نورپردازی نما و … در نظر دارد با توجه به اهمیت استفاده چراغ‌های خطی در سقف‌های کناف در این مطلب به استفاده از انواع نور خطی در سقف کناف بپردازد. پس اگر شما نیز به دنبال استفاده از چراغ‌های خطی در دکوراسیون خود به خصوص در سقف هستید در این مطلب با ما همراه باشید تا با یکدیگر یک مرور کلی بر انواع چراغ خطی در سقف کناف داشته باشیم.

اهمیت دکور سقف در دکوراسیون داخلی

پیش از هر چیز لازم است به اهمیت دکوراتیو شدن سقف در طراحی داخلی بپردازیم و با اهمیت آن آشنا شویم زیرا بسیاری گمان می‌کنند در دکوراسیون داخلی خانه، محل کار، سالن‌ها و …سقف اهمیت چندانی ندارد. این تفکر رایج باعث شده است که سقف به عنوان یک فضای مناسب برای پیاده سازی انواع دکوراسیون و نورپردازی مهجور باقی بماند و توجهی به آن نشود. در صورتی که سقف ساختمان و دیوار‌ها یکی از مکان‌های مناسبی است که می‌تواند در ایجاد یک ظاهری شیک و لاکچری در محیط کمک کننده باشد.

یادتان باشد دکوراتیو کردن سقف تفاوت زیادی در دکوراسیون داخلی و ظاهر کلی خانه یا محل کار شما ایجاد می‌کند، این المان کاربردی تزیینی نه تنها دیوارها و سقف‌های نازک با ظاهر بد نامناسب را می‌پوشاند، بلکه ظاهری پر زرق و برق به آن‌ها می‌دهد که علاوه بر برجسته و چشمگیر‌‌‌تر کردن سقف به تکمیل ظاهر فضای داخلی شما می‌پردازد و به عنوان یک مکمل تمامی عیوب آن را از چشم دور می‌کند. تزئینات سقف اغلب به عنوان کاشی سقف، پانل سقف یا پوشش سقف نامیده می‌شود و این تزیینات تنها برای زیبایی مورد استفاده قرار نمیگیرند بلکه از آنها برای بهبود ظاهر و عایق بندی سقف نیز استفاده می‌شود. تزئینات سقف را می‌توان از مواد مختلفی از جمله فلز، فایبرگلاس، پلاستیک یا چوب ساخت.

سقف‌ها جایگاه اصلی نورپردازی هستند و  یک نور پردازی خوب می‌تواند چشم‌ها را به خود خیره کند و گاهی حتی باعث نادیده گرفتن دیگر عیوب ظاهری ساختمان شوند. به خصوص در فضاهایی که سقف آنها نهایتا با گچ بری‌های قدیمی و از مد افتاده پوشیده شده اند. پس اگر قصد یک تغییر دکوراسیون چشم گیر و ماندگار را برای ایجاد تغییر و تحول در سال نو دارید ما به شما استفاده از سقف‌های دکوراتیو به خصوص سقف کناف و نورپردازی خطی مربوط به آن را پیشنهاد می‌کنیم.

اهمیت دکور سقف در دکوراسیون داخلی

سقف کناف و کاربرد آن

شاید بارها نام کناف و کناف کاری را شنیده باشید اما ندانید این نوع دکوراسیون به چه چیزی اشاره دارد. کناف کاری در واقع نوعی دکوراسیون داخلی است که درون سقف‌ها یا دیوارها استفاده می‌شود. در  واقع کناف (knauf) نام یک برند معروف آلمانی است که در استفاده از صفحات گچی با روکش کاغذی در سطوح به خصوص سقف‌ها کاربرد دارد. در ظاهر این صفحات از گچ ساخته شده اند اما نسبت به گچ از مزایای بیشتر برخوردار هستند که به شما اجازه اجرای هر نوع المان دکوراتیو نظیر سقف‌های کاذب و چراغ‌های دکوراتیو به خصوص نور خطی را بر روی آن می‌دهد. کناف در ایجاد طرح‌های متنوع بر روی دیوار و سقف کاذب در ساخت و سازهای خشک کاربرد بسیاری دارد.

پس کناف‌ها یک نوع عامل دکوراتیو داخلی هستند که درون سقف‌ها کار می‌شوند و اجازه ایجاد مدل‌های مختلفی را با توجه به بودجه و شرایط ساختمان و به خصوص سلیقه شما می‌دهد.

 

نورپردازی سقف کناف 

توجه داشته باشید که نورپردازی عامل مهمی در بازنمایش زیبایی است. هر چه شما یک دکوراسیون را شیک و جذاب به وجود آورید تا زمانی که یک نورپردازی اصولی و خوب نداشته باشد زیبایی‌های محیط به خصوص زیبایی‌های سقف به چشم نخواهد آمد. استفاده از انواع چراغ‌های دکوراتیو در سقف‌های کناف امروزه تبدیل به یک ترند شده است که نور خطی گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده است. روز به روز بر درخواست‌های اجرای سقف کناف با نور پردازی خطی افزوده می‌شود به خصوص در روزهای نزدیک به عید که همه به دنبال اجرای یک دکوراسیون سریع، بدون دردسر و شیک و لاکچری در خانه و محل کار خود هستند.

کاربرد چراف خطی در سقف کناف 

گفتیم سقف‌های کناف با وجود ظاهر شیک و لاکچری که به سقف می‌دهد برای نمایش و جلوه بهتر نیاز به یک نورپردازی اصولی و عالی دارد. شاید بتوان گفت نور خطی که به کمک انواع چراغ‌های خطی در سقف کناف پیاده می‌شود بهترین گزینه برای اجرا در این نوع سقف و نمایش هر چه بهتر زیبایی و جذابیت آن باشد به خصوص استفاده از نورهای خطی با چراغ‌های پنهان که تنها‌هاله‌‌ای از نور را در آنها مشاهده می‌کند و حالتی رویایی به فضا می‌دهد و آن را از یک محیط ساده به محیطی شیک و لاکچری تبدیل می‌کند. توجه داشته باشید که یکپارچگی نور در سقف‌های کناف و المان‌های دکوراتیو پیاده شده بر روی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

کاربرد چراف خطی در سقف کناف 

انواع نورپردازی خطی در سقف کناف 

با نگاهی به تاریخچه نور خطی در می‌یابیم که سیستم روشنایی در این نوع نورپردازی از لوله‌های فلورسنت یا ال‌‌ای دی تشکیل شده و در سال‌های اخیر با توجه به کیفیت نورپردازی و کاهش هزینه‌های برق مصرفی با استقبال خوبی مواجه شده است. این نوع نورپردازی به محیط شما روشنایی بیشتری را با کاهش مصرف انرژی، زیبایی‌شناسی بهبود یافته و انعطاف‌پذیری برای تغییر رنگ نور برای حالت‌ها یا موقعیت‌های مختلف ارائه می‌دهد. این نوع نورپردازی را می‌توان همه فن حریف دانست زیرا امکان تنظیم و انعطاف پذیری رنگ‌های موجود را بسته به فضای مورد نظر شما برای موقعیت‌های مختلف فراهم می‌کند. اگر به دنبال راهی کارآمد و مقرون به صرفه برای بهبود محیط خانه یا کسب و کار خود هستید، همین امروز یک سیستم روشنایی خطی را نصب کنید به خصوص اگر به دنبال اجرای سقف کناف در محیط داخلی خود هستید!

نورپردازی خطی می‌تواند احساس یک فضا و ویژگی‌ها را به طور قابل توجهی در معماری معاصر تغییر دهد و این نورپردازی‌ها با کمک انواع چراغ‌ها شامل چراغ خطی آویز، چراغ خطی روکار، چراغ خطی توکار، چراغ خطی لاینی، چراغ خطی نورکناف، چراغ خطی منحنی و همچنین چراغ خطی قوسی می‌شود.

انواع نورپردازی خطی در سقف کناف

نور خطی آویز یا معلق 

روشنایی خطی معلق دارای یک یا چند چراغ است که از سقف به کمک سیم یا زنجیر آویزان هستند. این نوع فیکسچر یک نمایه صاف، پیوسته و خطی از نور را فراهم می‌کند و در انواع سبک‌ها، طول‌ها و ترکیب‌ها می‌توان آن را نصب کرد. نورپردازی خطی آویز به ویژه برای فضاهایی با ارتفاع سقف زیاد مناسب است به خصوص در سقف‌های راهرو‌ها می‌توان از این مدل روشنایی استفاده کرد. با استفاده از آن می‌توان حسی معاصر را برای طیف وسیعی از کاربردها ایجاد نمود. به طور کلی می‌توان از آنها برای ایجاد نورپردازی برجسته خیره کننده استفاده کرد.

نور خطی آویز یا معلق 

نور خطی روکار یا سطحی 

این مدل نورپردازی بر روی دیوارها و سقف‌ها نصب می‌شوند و یک انتخاب ایده آل برای سقف‌های کم ارتفاع و طاق‌دار است و می‌تواند به طور موثر برای نورپردازی فضاهایی همچون سالن‌ها، ورودی‌ها، راه پله‌ها، فضاهایی با دسترسی محدود و … استفاده شود. نورپردازی خطی روکار با کمک چراغ‌های روکار تعبیه می‌شود و اغلب  می‌توان به طور موثر برای بهبود ویژگی‌های معماری از آنها استفاده کرد زیرا می‌تواند با جزئیات نازک کاری ادغام شود. این مدل اغلب در محیط‌های اداری استفاده می‌شوند و متعلقات آنها شامل گیره چراغ آویز و گیره نصب و … می‌شود. چراغ‌های خطی روکار گزینه مناسبی برای استفاده در سقف‌های کناف است و می‌توان جلوه گری سقف را با کمک آن افزایش داد.

نور خطی روکار یا سطحی 

نور خطی توکار یا فرو رفته 

روشنایی خطی توکار در یک دهانه توخالی در سطوحی همچون سقف یا دیوار نصب می‌شود. از این نوع نور خطی می‌توان برای ایجاد خطوط تمیز و نامرئی یا اشکالی از نور استفاده کرد که به طور یکپارچه با سطوح سقف و دیوار یک فضا ترکیب می‌شود تا به بخشی از سطح آن تبدیل شود. کاربرد این نوع نور به دلیل قابلیت اجرای بالای آن در سقف‌های کناف بسیار رایج است. نورپردازی توکار می‌تواند تأثیر قدرتمندی داشته باشد و اغلب یک فضا را تغییر می‌دهد و عامل شگفت‌انگیز را به طراحی معماری معاصر اضافه می‌کند. نور خطی توکار که به طور فزاینده‌‌ای در محل کار محبوب است، نیاز به طراحی متفکرانه دارد. پس استفاده از یک اجرا کننده خلاق مانند توسعه افراز هوراد باید در راس کارهایتان برای تغییر دکوراسیون باشد.

نور خطی منحنی

یکی دیگر از چراغ‌های خطی پرکاربرد در کناف سقف‌ها چراغ خطی منحنی است که از لحاظ ساختاری شبیه چراغ‌های خطی هستند با این تفاوت که این چراغ‌های خطی به شکل نوارهای منحنی تولید و عرضه می‌شوند و رده ظاهری بالاتری نسبت به نوع چراغ‌های خطی معمولی دارند. استفاده از این نوع چراغ تغییر بسیار در فضای داخلی شما ایجاد می‌کند. چراغ خطی منحنی در دو دسته  چراغ خطی منحنی ثابت و چراغ خطی منحنی انعطاف پذیر ‌دسته‌بندی می‌شود که خود آنها نیز به زیر شاخه‌هایی از چراغ‌های خطی آویز، توکار و روکار تقسیم می‌شوند.

در انتها باید یادآوری کنیم که تنوع چراغ‌های خطی برای کار در سقف‌های کاذب کناف بسیار زیاد است و ما تنها به معرفی مهمترین آنها پرداختیم. باید توجه داشته باشید که متخصصان همیشه بهترین‌ها را برای شما انتخاب خواهند کرد پس برای اجرای نورپردازی سقف کناف حتما از شرکت‌های پیشرو در زمینه اجرای انواع نور خطی در سقف کناف راهنمایی و مشاوره دریافت نمایید تا بهترین‌ها برایتان رقم بخورد.

 

اجرای نورخطی در سقف کناف در توسعه افراز هوراد 

توسعه افراز هوراد به عنوان شرکت اجرایی انواع نورپردازی نما، سقف کشسان و چراغ خطی در سالهای اخیر یکی از بهترین‌ها در اجرای انواع نور خطی در سقف کناف بوده است. این شرکت بیش از 300 پروژه نورپردازی موفق را توسط تیم حرفه‌‌ای خود طراحی و اجرا نموده است که رضایت بالای مشتریان خود را در مناطق مختلف به همراه داشته است. شما نیز اگر به دنبال نصب و خرید چراغ خطی  و نور خطی در سقف کناف یا سایر خدمات نورپردازی این مجموعه هستید می‌توانید با مشاوران ما در توسعه افراز هوراد تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

 

استفاده از نور خطی در کناف سقف چه مزیتی دارد؟

توجه داشته باشید که چراغ‌های سقفی قابلیت اجرای بالایی دارند و سقف کناف نیز یک بستر مناسب برای اجرای این نوع نورپردازی فراهم می‌آورد در نتیجه شما به راحتی می‌توانید هر نوع نورپردازی را در سقف کناف اجرا نمایید.

از چه نورهای خطی در سقف کناف استفاده‌ می‌شود؟

نور خطی در نتیجه کاربرد چراغ خطی به وجود می‌آید در نتیجه بر اساس نوع چراغ خطی نوع نورپردازی را مشخص خواهید نمود که شامل نور خطی آویز، نور خطی روکار، نور خطی توکار، نورخطی منحنی، نور خطی قوسی و … می‌شود.

 

Rate this post