کاربرد و مزایای چراغ خطی رینگی

اگر به معماری، طراحی داخلی مدرن علاقه دارید، حتماً توصیه می شود چراغ رینگی را بشناسید و از آن استفاده کنید، در واقع چراغ خط منحنی یا چراغ خطی رینگی در بازار ایران کاملاً شناخته شده نیست.

چراغ خطی کرو چراغی منحصر به فرد و زیبا است که می توان آن را متناسب با معماری ساختمان های مدرن شکل و تطبیق داد. البته استفاده از آن در فضاهای تجاری، مسکونی، اداری، آموزشی، پذیرایی و حتی مغازه ها ایده جذابی خواهد بود که بسیار جلب توجه می کند.

شما می توانید چراغ حلقه ای زیبا را در هر محیطی که بخواهید داشته باشید. بسته به فضای مورد نظر می توانید چراغ منحنی با ابعاد دلخواه و حتی رنگ های مختلف سفارش دهید.

چراغ خطی رینگی

چراغ خطی رینگی چیست؟

چراغ رینگی چیست و چه کاربردی دارد؟ چراغ رینگی سفارشی یک چراغ مدرن است که در آن لامپ های LED در یک محفظه خطی در کنار یکدیگر قرار می گیرند. لامپ های تعبیه شده در این چراغ ها نوری یکنواخت از خود ساطع می کنند و این نوع نورپردازی باعث شده تا استفاده از آنها جلوه ای مدرن به محیط ببخشد.

با چراغ های خطی می توانید الگوهای هندسی مختلفی را به سبک مدرن ایجاد کنید و این تنها یکی از کاربردهای جذاب چراغ خطی است.

یکی از المان‌های دکوراسیون در معماری مدرن که علاوه بر جنبه دکوراتیو کاملا کاربردی است و استفاده از همین چراغ خطی برای نورپردازی است.

 

چراغ خطی رینگی چیست؟

انواع چراغ خطی رینگی

امروزه از چراغ های ال ای دی خطی در انواع فضاها با کاربری های مختلف استفاده می شود که به صورت جداگانه برای مصارف مختلف و با توجه به نوع کاربری با جزئیات بیشتری طراحی و ساخته می شوند. در این مقاله به معرفی انواع چراغ خطی رینگی می پردازیم و برخی از کاربردهای آن ها را در مناطق مختلف توضیح می دهیم.

1- چراغ خطی رینگی توکار

یکی از اعضای اصلی دسته چراغ خطی که خود شامل چندین نوع می شود، چراغ رینگی توکار هستند که برای تمامی مکان هایی که سقف کاذب یا امکان ایجاد سوراخ در سقف آنها وجود دارد و کاربردهای فراوانی دارند استفاده می شود. در این بخش انواع آنها را معرفی می کنیم.

چراغ خطی لبه دار

چراغ لبه خطی که به آن فریم دار یا قاب دار نیز می گویند ظاهر زیبایی دارد و در سبک های مختلف نورپردازی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. سهولت نصب و نیاز به سوراخ کوچک، وزن سبک، نور مناسب و قدرت نور بالا از ویژگی های اصلی این محصول است.

چراغ خطی بدون فریم

لامپ های خطی بدون فریم علاوه بر اینکه از نوع LED هستند و بازده نوری بالایی دارند، با بدنه آلومینیومی اکسترود شده تولید و در طول های مختلف تولید می شوند.

چراغ خطی رینگی توکار

2- چراغ خطی رینگی آویز

چراغ رینگی آویز امروزه با توجه به طراحی معماری رایج پذیرفته شده  و با کمک اکسسوری های مختلف به سقف متصل می شود و در فاصله ای از سقف قرار می گیرد و جلوه ای مدرن به فضا می بخشد. این چراغ ها دارای بدنه آلومینیومی هستند که حرارت تولید شده را بهتر کنترل می کند و در نتیجه عمر چراغ رینگی آویز افزایش می یابد.

چراغ خطی رینگی آویز

3- چراغ خطی رینگی روکار

نوع دیگر چراغ خطی، چراغ رینگی روکار است و همانطور که از نام آن پیداست بر روی سقف اجرا می‌شوند و فرق آن با آویز این است که در چراغ خطی رینگی روکا ارتفاع سقف است و نمی تواند بصورت آویز اجرا کرد چون فاصله آن تا سطح زمین خیلی کم می شود و مزاحمت ایجاد می کند و همچنین راهکار مناسبی برای اجرا در ساختمان‌های پیش ساخته است ویا سقف آنها رابیتز می باشد و امکان اجرا توکار را نمی توان داشت. این نوع چراغ به آسانی در هر فضایی قابلیت پیچ شدن را دارد.

مزایای چراغ‌ خطی رینگی

مزایای چراغ خطی نسبت به سایر انواع چراغ های که در بازار محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند بسیار بیشتر است. در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت.

تنوع در طراحی و بهبود دکوراسیون

منظور از تنوع در طراحی این نوع لامپ ها، طراحی در اندازه ها و اشکال هندسی مختلف است. این نوع طراحی باعث شده که از این چراغ برای نورپردازی معماری داخلی تمامی مکان های لوکس برای نشان دادن لاکچری بودن فضا استفاده شود.

تنوع در رنگ لامپ و روشنایی

لامپ های نصب شده در این نوع چراغ ها لامپ های ال ای دی هستند؛ بنابراین خروجی نور در انواع چراغ های خطی یکنواخت است. همچنین این تنظیم عملکرد روشنایی را افزایش می دهد و نور ملایمی را در اتاق ایجاد و به مصرف بهینه انرژی کمک می کند.

عمر طولانی و قیمت مقرون به صرفه

طول عمر بدنه محصول ارتباط تنگاتنگی با کیفیت مواد دارد. در صورت خرید چراغ خطی با برند شناخته شده از بازار و فروشگاه های معتبر، با توجه به نحوه و محل نصب چراغ روشنایی، بهترین و با کیفیت ترین متریال برای ساخت و عرضه این نوع روشنایی در نظر گرفته می شود.

بهترین مکان برای استفاده از چراغ خطی کجاست؟

چراغ خطی کرو به مکان خاصی محدود نمی شود و زیبایی و کاربرد آن باعث شده تا در تمامی محیط هایی که نیاز به نورپردازی خاص، نمای ساختمان و فضاهایی به سبک مدرن دارند، از آن ها استفاده شود. طراحی بدنه این نوع چراغ ها که باعث ایجاد الگوهای مختلف نورپردازی می شود.

چراغ حلقه ای را می توان برای روشنایی رستوران ها، فروشگاه های زنجیره ای، خرده فروشی ها و مراکز فرهنگی، دفاتر مبله به سبک مدرن، دفاتر املاک، مدارس و در واقع در تمامی ساختمان ها استفاده کرد. از آنجا که نور چراغ خطی در طرح های مختلف تولید می شود، نیاز به نور پروژه و نوع معماری آن است.

راهنمای خرید چراغ خطی

برای خرید چراغ خطی رینگی مناسب باید راهنمای خرید چراغ های خطی را رعایت کنید و به نکات زیر قدم به قدم توجه کنید.

چراغ خطی مناسب را انتخاب کنید

در ساخت چراغ های خطی تنوع زیادی وجود دارد؛ پس در خرید چراغ خطی به سبک نورپردازی، مدل و طرح لامپ دقت کنید. ممکن است در ابتدا پس از برخورد با طیف گسترده و تنوع محصولات کمی گیج شوید، اما مشخص كردن كاربرد و محل نصب چراغ به شما كمك مي كند كه چراغ خطي مناسب را انتخاب کنید.

یک لاینر نوری با ابعاد مناسب انتخاب کنید

مهم ترین نکته در راهنمای خرید چراغ خطی، انتخاب ابعاد آن است. ابعاد لامپ با محل نصب و نوع روشنایی ارتباط مستقیم دارد. این دو پارامتر را برای خرید لامپ با توجه به نیاز خود مشخص کنید. هر گونه اشتباه در تعیین ابعاد می تواند تاثیر منفی بر نورپردازی داشته باشد.

به کیفیت قطعات الکترونیکی توجه کنید

هنگام انتخاب و خرید این نوع چراغ حتما به اندازه سقف و دیواری که می خواهید نور خطی را روی آن نصب کنید توجه کنید. جنس بدنه بسته به یکپارچه بودن یا چرخاندن نور می تواند متفاوت باشد؛ بنابراین اگر به کیفیت خاصی فکر می کنید، هنگام خرید حتما به آن توجه کنید.

چگونه طول عمر چراغ های خطی را بیشتر کنیم؟

چراغ خطی کرو را به طور مرتب تمیز کنید. تمیز کردن دوره ای چراغ خطی باعث افزایش عمر آن می شود. چراغ های خطی ضد آب نیستند؛ بنابراین در معرض رطوبت و ورود به آب این چراغ ها را قرار ندهید. چراغ ها را به درستی نصب کنید زیرا هر گونه نقص در نصب چراغ ها باعث کاهش عمر مفید آنها می شود. در صورت امکان بهتر است از محافظ برای پوشش چراغ رینگی استفاده کنید.

سوالات متداول

در چراغ خطی رینگی از چه نوع نورپردازی استفاده می شود؟
از سیستم نورپردازی 12 ولت استفاده می شود چون طول عمر بیشتری دارد و نور یکدست تری به ما می دهد.

چراغ خطی رینگی در چه حالت هایی قابل اجرا است؟
چراغ رینگی به صورت اجرا می شود توکار،روکار و آویز

آیا این چراغ ها مناسب برای محیط های با دماهای متفاوت و مرطوب مناسب هستند؟
بله رویه ی چراغ ها از جنس باریسول است و خاصیت ضد آب و ضد رطوبت دارند.

قیمت چراغ خطی رینگی را چطور می توان استعلام گرفت؟
شما می توانید طرح مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید تا برآورد قیمت را به شما بگوییم.

سخن آخر

همانطور که قبلاً گفتیم، چراغ های خطی رینگی بسیار متفاوت و جذاب هستند. یکی از این منابع نورپردازی که بسیار پرطرفدار است، چراغ خطی رینگی نام دارد که با توجه به اندازه و کاربرد رینگ لایت متفاوت است. نورپردازی حلقه ظاهری تزئینی دارد. تولید چراغ خطی رینگی بصورت سفارشی می باشد و با توجه به دیتیل های خاص که دارند باید بسیار دقیق و تمیز اجرا شوند تا محصول نهایی زیبایی مورد نظر را داشته باشد.

شرکت توسعه افراز هوراد با مجموعه افراد حرفه ای که در اختیار دارد محصولات را به بهترین حالت ممکن اجرا می کند و شما برای مشورت و اطلاعات دقیق و بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شرکت توسعه افراز هوراد در تماس باشید.

5/5 - (2 امتیاز)