چراغ خطی باریک

انواع چراغ خطی باریک و کاربرد آن

 

امروزه چراغ خطی باریک یکی از پرکاربردترین المان‌‌های روشنایی در دکوراسیون‌‌های مدرن است. این ابزار نوین توانسته است نورپردازی‌‌های داخلی و خارجی را تحول گسترده ای دهد. شرکت توسعه افراز با بیش از 9 سال سابقه طراحی و اجرای انواع نورپردازی نما، سقف کشسان، انواع نورپردازی‌‌های دکوراسیون داخلی و خارجی و یکی از مجریان نصب و اجرای انواع چراغ خطی باریک با توجه به اهمیت کاربرد نور خطی باریک در دکوراسیون قصد دارد در این مطلب به معرفی انواع چراغ خطی باریک و کاربرد آن در دکوراسیون بپردازد. اگر شما نیز به دنبال خرید و نصب انواع نور خطی باریک هستید با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

اهمیت استفاده از چراغ خطی در دکوراسیون

با افزایش محبوبیت استفاده از چراغ و نورهای خطی در سالهای اخیر استفاده از این نور در دکوراسیون شکل نوینی به خود گرفته است و ما امروزه شاهد خلق ایده‌‌های جذاب در دل سطوح داخلی و خارجی ساختمان با کمک نورهای خطی هستیم. نور خطی به واسطه گستردگی شعاع نوری که دارد توانایی بسیاری در روشن نمودن فضا و ایجاد تمرکز نوری هوشمند دارد. به دلیل فناوری به کار رفته در این نوع چراغ، شار نوری بیشتر و عمر طولانی تری دارند که مزیت اصلی آنها نسبت به سایر چراغ‌‌ها است. شما با کمک چراغ خطی‌ می‌توانید گوشه ای ترین فضاها را بدون استفاده از لامپ‌‌های اضافه روشن نمایید کاری که چراغ‌‌های حبابی در گذشته برای اجرای آن ضعیف بوده اند. علاوه بر آن تکنولوژی ساخت نورهای خطی باعث صرفه جویی بسیاری در مصرف انرژی برق‌ می‌گردد در نتیجه کاربرد چراغ خطی به جای چراغ‌‌های قدیمی نه تنها نور بیشتری را به فضای شما‌ می‌بخشد که باعث صرفه جویی در هزینه‌‌های برق مصرفی شما نیز خواهد بود که این خود عامل مهمی در خاموشی دکوراسیون‌‌های قدیمی مبتنی بر چراغ‌‌های حبابی بوده است. شما با استفاده از چراغ خطی یک نور یکدست و حرفه ای را در هر سطح و فضایی‌ می‌توانید پیاده کنید و نگران هزینه‌‌های برق مصرفی نباشید.

چراغ خطی باریک چیست؟ 

ممکن است بارها نام چراغ خطی را شنیده باشید اما تفکیک چراغ خطی باریک از سایر چراغ خطی‌‌ها برایتان جدید باشد و سوال پیش بیاید که تفاوت چراغ خطی باریک با نوع معمولی چیست؟ کدام یک بهتر است و سوالاتی از این قبیل در ادامه مطلب به آن خواهیم پرداخت.

در مقالات قبلی اشاره کردیم که چراغ خطی ابزارهایی روشنایی جدیدی هستند که با توجه به نوع کاربرد در انواع مختلفی تولید و عرضه‌ می‌شوند و مدل‌‌های مختلفی را شامل‌ می‌شود، از جمله چراغ‌‌های خطی روکار، چراغ‌‌های خطی توکار و چراغ‌‌های خطی آویز که هریک از آنها دارای ارتفاع، پهنا و حتی منحنی خاص خود برای اجرا هستند. استفاده از این چراغ‌‌ها در فضای داخلی و نماها زیبایی چشم نوازی را ایجاد‌ می‌کند که نگاه بیننده را به خود جلب‌ می‌کند. در خرید چراغ خطی دو فاکتور حرف اول را‌ می‌زنند پهنا و عمق یا همان ارتفاع چراغ که هردوی این دو فاکتور با هم رابطه مستقیمی دارند. هر چه چراغ باریکتر باشد به همان اندازه از ارتفاع و عمق آن کاسته‌ می‌شود. باریک شدن چراغ‌‌ها در عین کارایی باعث گردید این نوع چراغ قابل استفاده در فضاهای مختلفی همچون کناف سقف‌‌ها، شیار دیوار‌‌ها و حتی فاصله میان کاشی و سرامیک و پارکت گردد.

چراغ‌‌های خطی معمولی عرض بیشتری نسبت به نوع باریک دارند و بیشتر مناسب استفاده به عنوان چراغ‌‌های اصلی روشنایی برای نور دهی فضاهای بزرگ هستند اما چراغ‌‌های باریک با توجه به باریکی و رنگ بندی که دارند قابل استفاده به عنوان چراغ‌‌های تزیینی و دکوراتیو در فضا هستند.

کاربرد چراغ خطی باریک در نورپردازی 

چراغ خطی یک المان نوین در دکوراسیون است که بیشتر در دکوراسیون‌‌های مدرن به کار گرفته‌ می‌شود. امروزه کاربرد آنها‌‌ها نسبت به رقبای آنها وسیع تر است. این نوع چراغ در روشنایی و نورپردازی محیط تاثیر بسیاری دارند. این چراغ‌‌ها خطی کم ضخامت هستند و باریکی آنها کمک‌ می‌کند قابلیت نصب در هر فضایی را داشته باشند به خصوص به صورت توکار در دیوارهای داخلی قابلیت نصب و اجرا دارند. این نوع چراغ بیشتر مستطیل شکل هستند و به دلیل اشغال فضای کمتر به راحتی در ساختمان‌‌های نوساز با کناف‌‌های باریک قابل استفاده است. همچنین قابلیت اجرا به عنوان چراغ تو کار در نوسازی ساختمان با رابیز را نیز دارد.

اغلب از این محصولات‌ می‌توان در نورپردازی فضاهای مسکونی، فروشگاه‌‌های دکوراتیو، راهروها، اتاق کنفرانس، سالن‌‌های پذیرایی مدرن و به طور کل فضاهایی که نیاز به نورپردازی خاص دارند استفاده کرد. چراغ خطی باریک نسبت به لامپ‌‌های تزیینی دکوراتیو نور بهتر و بیشتری در اختیار شما قرار‌ می‌دهد و‌ قابلیت مدیریت مصرف انرژی را بدون کاهش میزان نور دارد.

کاربرد چراغ خطی باریک در نورپردازی 

معرفی انواع چراغ خطی باریک 

گفتیم که چراغ خطی که با عنوان چراغ  لاینی نیز شناخته‌ می‌شود با چراغ خطی باریک تفاوت‌‌هایی دارند؛ در واقع چراغ خطی باریک یکی از انواع چراغ خطی است. چراغ‌‌های لاینی باریک از مهمترین زیرمجموعه‌‌های چراغ خطی هستند که قابل استفاده در سقف‌‌های کاذب، کناف‌‌ها، دیوارها، فاصله میان کاشی و سرامیک، کابینت‌‌ها و‌… هستند. یکی از فضاهای کاربردی سقف کاذب به دلیل قابلیت جانمایی آسان در کناف است. با وجودی که این نوع چراغ خود به عنوان زیر مجموعه نور خطی است اما خود نیز به دو نوع چراغ لاینی با ضخامت کم ساده و چراغ لاینی با ضخامت کم منحنی تقسیم‌ می‌شود که کاربرد متفاوتی دارند. از این دو نوع چراغ با توجه به فضای دکوراسیون و طراحی از پیش تعیین شده استفاده‌ می‌شود.‌‌

معرفی انواع چراغ خطی باریک 

چراغ خطی باریک منحنی 

چراغ لاینی منحنی نوعی از چراغ‌‌ها هستند که انعطاف پذیری بالایی دارند و طراحان دکوراسیون داخلی اغلب از آنها برای ساخت اشکال هندسی به خصوص دایره، بیضی و خطوط منحنی استفاده‌ می‌کنند. نورهای لاینی منحنی بیشتر در سقف‌‌ها کاربرد دارند و به سه شکل توکار، روکار و آویز در محیط نصب و اجرا‌ می‌گردند. با توجه به طرح مورد نظر‌ می‌توان این نوع چراغ را به دلیل انعطافی که دارد از سقف به دیوار امتداد داد و یک خط نوری جذاب و جلوه‌گر را به وجود آورد.

چراغ خطی باریک منحنی 

چراغ خطی باریک ساده 

چراغ لاینی ساده یکی از انواع چراغ‌‌های خطی است که کاربرد گسترده ای دارد اما این چراغ نسبت به نوع منحنی از انعطاف کمتری برخوردار است و در دکوراسیون‌‌هایی با طراحی ساده کاربرد گسترده تری دارد. چراغ خطی با عرض کم در سه نوع چراغ خطی ساده روکار، توکار و آویز عرضه‌ می‌شود و در دکورسیون‌‌های مختلف با توجه به نوع طراحی آن نصب‌ می‌شود. این چراغ‌‌ها ممکن است در نظرتان تفاوت چندانی با چراغ خطی ساده نداشته باشد اما به طور کلی دو نوع چراغ متفاوت هستند که بزرگترین تفاوت آنها ضخامت و ابعادشان است که در چراغ‌‌های خطی ساده ابعاد و عمق و ضخامت چراغ رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند اما در چراغ‌‌های خطی باریک ساده عرض و ضخامت چراغ ارتباطی با ابعادشان ندارد. در چراغ‌‌های خطی باریک با توجه به فضای دکوراسیون اندازه عرض و پهنا چراغ را تعیین‌ می‌کنند و نگرانی بابت افزیش ضخامت آنها وجود ندارد.‌‌

چراغ خطی باریک ساده 

پرکاربردترین مدل‌‌های چراغ‌‌های لاینی باریک 

چراغ‌‌های لاینی باریک با وجود تفاوت‌‌هایی که با چراغ‌‌های خطی ساده دارند اما در نوع نصب شباهت‌‌هایی دارند و‌ می‌توان پرکاربردترین مدل‌‌های چراغ خطی باریک را چراغ‌‌های باریک توکار برشمرد که در دو نوع لبه دار و بدون لبه عرضه‌ می‌شود که کاربرد آنها بستگی به نوع دکوراسیون داخلی دارد.

پرکاربردترین مدل‌‌های چراغ‌‌های لاینی باریک 

چراغ‌‌های لبه دار باریک

این نوع چراغ قابلیت نصب بر روی سقف‌‌های کاذب و دیوارهای کاذب را دارند. استفاده از آنها نیاز به افراد حرفه ای ندارد و افراد با کمی دقت و سلیقه‌ می‌توانند آنها را نصب کنند. این چراغ‌‌ها دارای نبشی‌‌های کوچکی در لبه برای فیکس کردن هستند.

چراغ‌‌های لبه دار باریک

چراغ‌‌های بدون لبه باریک

اما چراغ‌‌های بدون لبه هیچ زائده ای برای نصب در لبه ندارند و باید از پشت به دیوار یا سقف وصل شود‌. این چراغ‌‌ها اغلب با کمک پیچ به سقف کاذب متصل‌ می‌شود و نوعی پروفیل هستند که نوارهای ال ای دی و لق دیفیوز را درون خود جای داده اند. نصب این نوع چراغ کار افراد حرفه ای و طراحان دکوراسیون داخلی است. توجه داشته باشید یک نصاب غیر حرفه ای‌ می‌تواند از راندمان کار و نوع نوردهی این نوع لامپ بکاهد پس در انتخاب خود از حرفه ای‌‌ها کمک بگیرید.

چراخ خطی رینگی یا رینگ لایت 

چراغ‌‌های خطی انواع مختلفی دارند و تنوع آنها با توجه به دکوراسیون‌‌های مختلف گسترده است. یکی از جدیدترین نوع چراغ‌‌های خطی چراغ‌‌های خطی رینگی یا همان رینگ لایت هستند که به عنوان یک چراغ کاملا تزیینی کاربرد دارد و بیشتر برای جذاب نمودن دکوراسیون داخلی به کار گرفته‌ می‌شود. اندازه و کاربرد چراغ رینگ لایت متغیر است و با توجه به ابعاد فضا و نوع کاربرد‌ می‌تواند بزرگ یا کوچک باشد. این چراغ‌‌ها در سایزهای مختلفی در دو نوع چراغ رینگ لایت نور به داخل‌ (المان‌‌های روشنایی در دیواره درونی چراغ تعبیه شده اند) و چراغ رینگ لایت نور به پایین (المان‌‌های روشنایی در دیواره خارجی تعبیه شده اند) به بازار عرضه‌ می‌شود. این چراغ در دو مدل روکار و آویز نصب‌ می‌شود و همانطور که گفتیم یک چراغ دکوراتیو است و اغلب جنبه تزیینی دارد.

چراخ خطی رینگی یا رینگ لایت

خرید چراغ خطی باریک از توسعه افراز هوراد

داشتن یک خرید مطمئن در زمینه چراغ خطی باریک به خصوص نوع توکار بسیار مهم است. افراد اغلب با توجه به قیمت چراغ خطی نمونه‌‌های ارزان تر را انتخاب‌ می‌کنند که این نمونه‌‌ها می‌تواند هزینه برق مصرفی شما و راندمان کارتان را کاهش دهد. یکی از شرکت‌‌های ارائه دهنده این نوع چراغ شرکت توسعه افرازهوراد‌ با بیش از 9 سال سابقه فعالیت در زمینه ارائه خدمات نورپردازی، سقف‌های کشسان و تولید چراغ‌های خطی است. توسعه افراز یک شرکت‌ توانا در طراحی و اجرای هر نوع نورپردازی داخلی و نورپردازی نما به خصوص نورپردازی در سقف‌های کشسان است. این شرکت بیش از 300 پروژه نورپردازی موفق را توسط تیم حرفه ای خود طراحی و اجرا نموده است که رضایت بالای مشتریان خود را به همراه داشته است. شما نیز اگر به دنبال خرید و نصب چراغ خطی باریک یا سایر خدمات نورپردازی این مجموعه هستید می‌توانید با مشاوران ما در توسعه افراز هوراد تماس بگیرید.

پاسخ به دو سوال پر تکرار:

تفاوت چراغ خطی باریک با چراغ خطی معمولی چیست؟

چراغ‌‌های خطی معمولی دارای عرض و پهنای بیشتری نسبت به چراغ‌‌های خطی باریک هستند. در گذشته هر چه عرض چراغ بیشتر می‌شد به همان اندازه ارتفاع و عمق آن نیز بیشتر می‌گردید اما با ظهور فناوری جدید در ساخت چراغ‌‌های خطی دیگر ارتباطی میان عرض و ارتفاع وجود ندارد.

از چراغ‌‌های خطی باریک در کجا استفاده می‌شود؟

این نوع چراغ علاوه بر نوردهی دکوراتیو هم هست در نتیجه از آن در هر فضایی می‌توان استفاده نمود اما بیشتر به عنوان یک المان دکوراتیو در در نورپردازی فضاهای مسکونی، فروشگاه‌‌ها، راهروها، سالن کنفرانس، سالن‌‌های پذیرایی و فضاهایی که نیاز به نورپردازی خاص دارند استفاده‌ می‌شود.

 

5/5 - (1 امتیاز)