کاربرد و مزایای چراغ خطی رینگی

چراغ خطی رینگی یکی از جدید ترین محصولات در زمینه روشنایی به حساب می آید. که در حال حاضر خاص ترین طرح از نوع چراغ خطی می باشد که ساخت و تولید آن بصورت سفارشی می باشد و با توجه به طرح تولید و ساخته می شود و از ویژگی های منحصر به فرد این نوع چراغ ها این است که در قطرها و عرض های مختلفی قابل اجرا است و شما می توانید با توجه به نیاز محیط، آن را نورپردازی کنید.

چراغ خطی رینگی

چراغ خطی رینگی چیست؟

چراغ‌ خطی رینگی را می توان با عرضهای مختلف تولید کرد که پروفیل خطی صاف را به شکلهای قوسی و منحنی یا کرو شکل می دهند که می توان تنوع زیادی از مدلهای کرو و قوسی و یا منحنی را ساخت . البته قصد ما در این مقاله فقط اشاره به چراغ رینگی هست. این سبک طراحی در حال حاضر مدرن ترین سبک نوع خود در نورپردازی می باشد که در فضاهای اداری،لابی ها، نمایشگاه ها، مزون ها، گالری‌ها و به خصوص شوروم‌ها می توان اجرا کرد. یکی از المان‌های دکوراسیون در معماری مدرن که علاوه بر جنبه دکوراتیو کاملا کاربردی است و استفاده از همین چراغ خطی برای نورپردازی است.

چراغ‌ خطی رینگی از تنوع بالایی در نوع ابعاد، شار نوری، کیفیت نور و‌… برخوردار است و علاوه بر آن با توجه به انواع مختلفی که در شکل نصب دارد استفاده از آن روز به روز گسترده تر می‌کند. چراغ‌های خطی رینگی نه تنها نور مورد نیاز را تامین می‌کنند بلکه به دکوراسیون جلوه ای جذاب و مدرن نیز می‌بخشند که می‌تواند در نظر بازدیدکنندگان و مخاطبان مطلوب باشد.

چراغ خطی رینگی چیست؟

انواع چراغ خطی رینگی

1- چراغ خطی رینگی توکار

چراغ خطی رینگی توکار یکی از انواع چراغ خطی می باشد که به این صورت اجرا می شود که طرحی که از روی آن چراغ خطی ساخته شده است رو عیننا رو سقف باید شیازنی کرد و دقیقا باید ابعاد خود چراغ خطی رینگی باشد چون این نوع پروفیلها بدو لبه می باند پس باید دقیقا مثل طرح شیارزنی شود که از لحاظ ظاهری کیفیت کار عالی باشد و ظرافت آن نمایان گردد.

اجرا چراغ خطی توکار نسبت چراغ خطی رینگی روکار و آویز دقت و مهارت بیشتری رو نیاز دارد پس چراغ خطی رینگی توکار نورپردازی خطی است که تمامی بدنه چراغ در داخل سقف کاذب قرار می‌گیرد و تنها پوشش چراغ (دیفیوزر) دیده می‌شود که روشنایی محیط را تامین می‌کند و اغلب در سقف‌های کاذب مانند کناف اجرا می‌شود. این نوع چراغ در ابعاد و اندازه‌های مختلفی اجرا می‌شود و در مراحل اولیه دکور و نازک کاری باید جانمایی گردد.

قیمت چراغ خطی رینگی توکار به دلیل اجرای آن که در قسمت بالا هم به آن اشاره کردیم دقت بیشتری نیاز است و در واقع نسبه به نوع اجرای دیگر نوع چراغ خطی زمان بر هم است. لازم است خرید و سفارش چراغ خطی رینگی توکار زیر نظر کارشناس طراحی انجام گردد زیرا ابعاد چراغ خطی توکار از مهمترین بخش‌هایی است که در هنگام سفارش باید به آن توجه شود.

چراغ خطی رینگی توکار

2- چراغ خطی رینگی آویز

نوع دیگر چراغ خطی، رینگی آویز می باشد که دقیقا مثل چراغ خطی رینگی توکار تولید و ساخت می شود فقط فرق آن این است که از طریق کابل رشته ای فولادی با قابلیت انتقال برق DC بصورت آویز می باشد. چراغ خطی رینگی آویز یکی از مهمترین و لوکس ترین منابع نوری در دفاتر و محیط‌هایی با سقف بلند و یا سقف های اکسپوز هستند. این نوع چراغ علاوه بر نوردهی می‌تواند زیبایی خاصی را به دلیل آویز بودن از سقف ایجاد نماید.

چراغ خطی رینگی آویز

3- چراغ خطی رینگی روکار

نوع دیگر چراغ خطی، رینگی روکار می باشد و همانطور که از نام آن پیداست بر روی سقف اجرا می‌شوند و فرق آن با آویز این است که در چراغ خطی رینگی روکا ارتفاع سقف است و نمی تواند بصورت آویز اجرا کرد چون فاصله آن تا سطح زمین خیلی کم می شود و مزاحمت ایجاد می کند و همچنین راهکار مناسبی برای اجرا در ساختمان‌های پیش ساخته است ویا سقف آنها رابیتز می باشد و امکان اجرا توکار را نمی توان داشت. این نوع چراغ به آسانی در هر فضایی قابلیت پیچ شدن را دارد.

مزایای چراغ‌ خطی رینگی

این چراغ ها با توجه به اینکه طرح های زیبایی و متنوعی که دارند می توان در فضاهای مختلفی اجرا کردو بیشتر در فضاهای داخلی با ارتفاعای متفاوت می توان اجرا کرد. برای مثال شما می توانید طرح رینگی با قطر های متفاوت با توجه به فضا را اجرا کنید. این سبک از طراحی دست طراحان را باز می کند.

• جنس بدنه ی این چراغ ها از آلومینیوم اکسترودی است و شما می توانید با رنگ پودری الکترواستاتیک رنگ مورد نظر خود را بر روی بدنه ایجاد کنید. دیفیوزر این نوع چراغ خطی رینگی از جنس باریسول و بصورت یکپارچه می باشد. از دیگر مزایای این چراغ زیبایی منحصر به فرد این چراغ ها است که محیط را بسیار زیبا و شکیل می کند و دیگر مزایایی که این نوع چراغ خطی دارند رو بصورت تیتروار اشاره می کنیم:

• دامنه نوری یکنواخت نسبت به سایر چراغ ها
• استفاده از چراغ رینگی با قطر بزرگتر به جای چندین چراغ در محیط
• بازدهی نور بیشتر نسبت به چراغ‌های قدیمی‌تر
• انعطاف پذیری در دکوراسیون
• کاهش مصرف انرژی نسبت به چراغ‌های قدیمی
• کاربرد لامپ‌های LED کم مصرف برای صرفه جویی انرژی
• قطر متغیر چراغ و توانایی انتخاب ابعاد متناسب با نیاز محیط
• تنوع بالای قطر برای نصب و راه اندازی
• نورپردازی یکدست و بدون لکه گرفتگی موضعی
• طول عمر بالا و قابلیت سریع لاین‌های خراب ماژول ها

سوالات متداول

در چراغ خطی رینگی از چه نوع نورپردازی استفاده می شود؟
از سیستم نورپردازی 12 ولت استفاده می شود چون طول عمر بیشتری دارد و نور یکدست تری به ما می دهد.

چراغ خطی رینگی در چه حالت هایی قابل اجرا است؟
چراغ رینگی به صورت اجرا می شود توکار،روکار و آویز

آیا این چراغ ها مناسب برای محیط های با دماهای متفاوت و مرطوب مناسب هستند؟
بله رویه ی چراغ ها از جنس باریسول است و خاصیت ضد آب و ضد رطوبت دارند.

قیمت چراغ خطی رینگی را چطور می توان استعلام گرفت؟
شما می توانید طرح مورد نظر خود را برای ما ارسال کنید تا برآورد قیمت را به شما بگوییم.

 

سخن آخر

تولید چراغ خطی رینگی بصورت سفارشی می باشد و با توجه به دیتیل های خاص که دارند باید بسیار دقیق و تمیز اجرا شوند تا محصول نهایی زیبایی مورد نظر را داشته باشد. شرکت توسعه افراز هوراد با مجموعه افراد حرفه ای که در اختیار دارد محصولات را به بهترین حالت ممکن اجرا می کند و شما برای مشورت و اطلاعات دقیق و بیشتر می توانید با کارشناسان ما با شرکت توسعه افراز هوراد در تماس باشید.

 

5/5 - (2 امتیاز)