دلایل و نکات مهم در انتخاب نور خطی

دلایل و نکات مهم در انتخاب نور خطی

پیشرفت تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی روی تولید تجهیزات نورپردازی جدید داشته و توانسته محصولاتی با طراحی خاص و کارایی بالا در اختیار ما بگذارد. چراغ‌ های خطی یکی از این تجهیزات هستند که به تازگی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌ اند. نور خطی در نمای خارجی و طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ های مسکونی، تجاری و… می‌ تواند جلوه‌ ای بسیار زیبا به فضا بدهد. از سوی دیگر استفاده از تکنولوژی LED برای این محصولات اجازه می دهد تا مصرف انرژی پایین و نوردهی بالایی داشته باشند.همچنین قابلیت نصب این محصولات در شرایط مختلف به طراحان برای نورپردازی محیط مورد نظرشان آزادی عملی زیادی خواهد داد. اما بهتر است قبل از خرید این محصولات دلایل و نکات مهم در انتخاب نور خطی را با هم مورد بررسی قرار دهیم تا به این صورت در نهایت خرید هوشمندانه‌ ای داشته باشید.

آشنایی با چراغ خطی

آشنایی با چراغ خطی

چراغ‌ های خطی را در سه نوع توکار، روکار و آویز تولید و به بازار عرضه می‌ کنند. هر کدام از این محصولات از نظر رنگ نور، میزان نوردهی، توان، برند تولید کنند، طول چراغ و… تقسیم بندی می‌ شوند. برای داشتن انتخابی درست باید این دسته بندی‌ ها را بشناسید و با ویژگی‌ های مختلف هر کدام آشنا باشید. از سوی دیگر باید قبل از انتخاب چراغ خطی باید حتما نوع کاربرد خود را مشخص کنید و با توجه به آن محصول موردنظرتان را خریداری نمایید. اندازه، رنگ نور، میزان نوردهی و مصرف انرژی این محصولات با توجه به نوع کاربرد و صد البته بودجه شما مشخص می‌ شود. پس در کنار همه موارد گفته شده باید موضوع قیمت و بودجه را نیز مد نظر داشته باشید. اگر به هر کدام از این پارامترها دقت نکنید، ممکن است بودجه خود را در مسیری نامناسب مصرف کرده و آن را هدر دهید. به این صورت می‌ توان نتیجه گرفت که کسب آگاهی درمورد انواع نور خطی و گرفتن مشاوره از افرادی که اطلاعات کافی در خصوص این محصولات دارند می‌ تواند بسیار مفید واقع شود.

آشنایی با نورپردازی خطی

استفاده از نورپردازی خطی در ساختمان‌ های مسکونی، تجاری، اداری و… به شیوه‌ های گوناگون انجام می‌ شود. نور خطی در نما و دکوراسیون باعث منظم به نظر رسیدن ظاهر نهایی کار خواهد شد. نور خطی می‌ تواند حرکت چشم هر بیننده‌ ای را کنترل کند و در صورتی که به صورت هوشمندانه انجام گردد، بیشترین بازده نوری را در مقایسه با سایر روش‌ های نورپردازی خواهد داشت.

برای استفاده از نور خطی در یک محیط سعی می‌ شود که گوشه‌ های فضا را ابتدا پر کنند، این کار علاوه بر تامین نور در قسمت‌ های کناری فضا، باعث زیباتر شدن و مشخص بودن محدوده محیط شما خواهد شد. از سوی دیگر در مراکز تجاری یا مغازه‌ ها باید حتما نورپردازی خطی به شکلی انجام شود که علاوه بر روشنایی فضا، روشنایی مورد نیاز برای نمایش بهتر محصولات فراهم باشد. یکی از روش های مورد استفاده برای استفاده از نور خطی در چنین مکان هایی به این صورت است که چراغ خطی را از روی دیوار نصب می‌ کنند و آن را تا سقف نیز ادامه می‌ دهند. این کار باعث بوجود آمدن شکل L در قسمت‌ های مختلف خواهد شد و قطعا ویترین یا بخش‌ های مشابه را می‌ تواند روشن کند. چنین سبک نورپردازی اجازه می‌ دهد تا توجه مخاطب را در اختیار داشته باشیم و جهت نگاه او را کنترل کنیم. البته نباید فراموش کنید که استفاده از نور خطی در ساختمان‌ های مسکونی و… متفاوت خواهد بود. در چنین مکان هایی باید میزان خیرگی ایجاد شده توسط نورپردازی به حداقل برسد.

مشاهده پروژه چراغ خطی مرکز تجاری اپال

دلایل استفاده از چراغ خطی

چراغ‌ های خطی طول عمر مفید مناسبی دارند و از طرفی قدرت نوردهی بالای آنها نیز باعث شده تا در مکان‌ های عمومی مانند بیمارستان ها، فروشگاه ها، ساختمان‌ های اداری و… استفاده فراوانی داشته باشند. منظم بودن شکل ظاهری آنها بعد از نصب و داشتن ظاهری زیبا و ساده؛ باعث شده تا با طراحی داخلی و طراحی نمای مینیمال سازگاری بالایی داشته باشند. امکان استفاده از چراغ خطی در طول‌ های مختلف باعث شده تا این محصولات در مکان هایی مانند راهروها و… کارایی بالایی از خود نشان دهند. از طرفی امکان نصب آنها در سقف و دیوار به شما آزادی عمل بیشتری برای استفاده از این محصولات خواهد داد. از طرفی باید بدانید که انواع روکار، توکار و آویز چراغ‌ های خطی در شرایط متفاوت کارایی دارند و می‌ توانند برای نورپردازی درست و اصولی مورد استفاده قرار بگیرند.

مزایای استفاده از چراغ خطی

استفاده از سیستم نور خطی برای تامین روشنایی فضا، مزایای زیادی را برای ما به همراه خواهد داشت. دانستن این مزایا باعث می‌ شود تا با اطمینان خاطر بیشتری سراغ این محصولات برویم. در ادامه مزایای استفاده از چراغ‌ های خطی را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • استفاده از نور خطی امکان طراحی و خلق طرح‌ های زیبایی را به شما می‌ دهد و امکان بازی با نور با استفاده از چراغ‌ های خطی بسیار بیشتر خواهد بود.
  • امکان نورپردازی روی قسمت خاصی از ساختمان یا بخش خاصی از دکور مورد نظر با استفاده از چراغ‌ های خطی
  • در کنار هم قرار دادن لامپ‌ های خطی برای تامین کل روشنایی یک فضا باعث می‌ شود نور به شکلی یکنواخت در محل مورد نظر پخش شود. این موضوع در فروشگاه و مراکز تجاری می‌ تواند اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.
  • انعطاف پذیری بالای این محصولات در زمان نصب اجازه می‌ دهد که طرح‌ های جالبی با آنها در بخش سقف فضای خود خلق کنید. حال اگر این طرح‌ ها سازگاری نسبی با کف محیط مورد نظرتان داشته باشند، جلوه‌ ای منحصر به فرد و زیبا پیدا خواهند کرد.
  • استفاده از نور خطی سقف‌ های ساده و صاف می‌ تواند انتخابی بسیار مناسب باشد. چرا که با استفاده از این محصولات علاوه بر انجام نورپردازی، ظاهر سقف را از یکنواختی خارج می‌ کنید.

طول عمر چراغ‌های خطی

شماره تماس : 02122057583
02126204203

طول عمر چراغ‌های خطی

یکی از نکات مهم در انتخاب نور خطی، طول عمر چراغ‌ های خطی استفاده شده در این روش نورپردازی می‌ باشد. استفاده از تکنولوژی LED و SMD در چراغ‌ های خطی باعث شده تا طول عمر مفید این محصولات بالاتر از سایر تجهیزات نورپردازی باشد. از سوی دیگر توان مصرفی این محصولات در زمان کار بسیار پایین بوده و حرارت کمی هم تولید می‌ کنند. همین دو فاکتور تا حد زیادی باعث افزایش طول عمر مفید این چراغ‌ ها خواهد شد. پس در زمان خرید چراغ خطی بهتر است سراغ محصولاتی بروید که به سرعت خنک می‌ شوند و حرارت کمی هم تولید می‌ کنند. همچنین پیشنهاد می‌ شود در همان مراحل اولیه انتخاب و خرید سراغ محصولاتی که توسط برندهای معتبر تولید شده‌ اند بروید، چرا که این برندها همواره به دنبال آن هستند که با ارائه کیفیت مناسب، دوام بالا و بازده خوب؛ رضایت مشتریان خود را جلب کنند. از طرفی برای خرید چراغ‌ های خطی در ایران حتما سراغ شرکت هایی بروید که محصولات خود را همراه با ضمانت نامه معتبر در اختیار مشتریان می‌ گذارند.

برای مطرح کردن سوالات بیشتر در مورد دلایل و نکات مهم در انتخاب نور خطی می‌ توانند با متخصصین ما در سایت توسعه افراز هوراد صحبت کرده و راهنمایی‌ های لازم در این زمینه را دریافت کنید.

Rate this post